Gå til innhold

Deux Ex - Gudenes Spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er enig i at Deus Ex er et av de beste spillene som noen gang er laget, gameplay messig. Blandingen av detektivarbeid/sniking/skyting må være den beste ever!

Musikken er i en klasse for seg når det gjelder spill, og jeg husker god den ambiente lyden i *china town* før man skulle inn i Versalife komplekset :)

 

Satt 2 uker i strekk i sommerferien 2000 eller 2001 (husker ikke) og spilte Deus Ex hver dag :)

Dette er et spill med stor avhengihets grad, nesten på lik linje med Anarchy Online :)

Lenke til kommentar
Hmmm.....prøvde spillet for leeenge siden men la det fra meg etter første gang jeg spilte det :-?  Kanskje jeg bør gi det en sjangse?

mitt råd er så absolutt... det er for øvrig sikkert mange andres råd oxo...

 

jeg synes oxo det virka noe helt ekstremt innvikla og keitete første gang jeg spilte det, men når jeg satte meg ned og virkelig prøvde så fant jeg ut at det bare var veldig godt detaljert...:yes:

Lenke til kommentar

Deus Ex er noe av det råeste spillet jeg også noen gang har spilt .. synd jeg ikke klarte å runde det ! .. Harddisken tok kvelden og det gjorde da også savegamene mine .. :cry:

 

Men tror dere at 2 ern kommer til å bli bedre en 1 ern ? Det tror egentlig ikke jeg. Har en tedens til å bestandig bli dårligere ... :(

 

Vi får håpe på det beste ..

Lenke til kommentar

Å Guuud her sitter jeg med det feite gliset på leppene etter å ha rundet det for ørnte gang, i dag (altså fullført siste runden i dag, spiller det på forskjellige måter), og så finner jeg denne tråden.. :woot: !

 

Deus Ex er glimrende, genialt, nyskapende, spennende, komplisert (politikken som blir diskutert gjør at man først danner seg en mening, så forandrer man mening underveis, så forandrer man kanskje mening igjen.. o.s.v.), vel hva kan man si.

 

Grafikken er ikke det beste, so what. Dette er et spill som i aller høyeste grad viser hvorfor grafikken ikke er satt i høysetet! Jeg tenkte på det sist i denne nattklubben i Paris (tror da det var Paris), jeg stroller omkring og gjør litt ugang (lobber en LAM i bakrommet for å åpne døren til godsakene istedet for å skrike til meg koden, slike ting), så passerer jeg et bord hvor et par kvinner sitter og prater. Jeg bryter inn for å forsikre dem om at mannen de snakker om har det bra i sitt skjulested (etter at jeg redded noen for ham), og etter det hører jeg på samtalen deres videre. De snakker om ditt og datt, og det slår meg: Det er en helt vanvittig mengde tale dialog i dette spillet!! Overalt hvor du møter NPC's som kan prate med deg, hører du jo dem prate, ikke sant. De snakker om mye rart, jeg fant bl.a. ut en kode jeg fortalte Gunther senere, som gjorde at han eksploderte i trynet mitt istedet for å slåss (veldig morsom episode).

 

Du snakker med drug dealers, uteliggere, purk, alle deler av samfunnet vil ha en prat med deg. Og du kan snakke med dem igjen og de sier mer, kanskje noe viktig eller spennende de ikke sa først. Du kan tyvlytte rundt hjørner og gjennom vegger på ofte komiske samtaler, det er i det hele tatt veldig mye dialog, uten at det blir kjedelig. Vel, etter å ha spilt det noen ganger, zipper jeg gjennom mye av dialogen da jeg roughly vet hva dem sier uansett.

 

Angående action delen: Mein Gott, det er så fleksibelt. Jeg foretrekker å bruke prod chargeren eller cross bow med tranquilizer darts, men har også en stealth pistol, silenced sniper rifle med alle mulige upgrades og sniper master skill, dragon tooth sverdet og GEP gun. Jeg foretrekker en silent approach og å drepe flest mulig. De som må dø er som regel MiB og MJ12 commandos. Har forsøkt å stunne en commando, og det krevde altfor mye charges med prod'en. Ett enkelt headshot med rifla er bedre.

 

--> Eller jeg aktiverer bare Cloag aug'en og valser forbi uten at de ser meg :lol: Må si jeg digger den aug'en.

 

Det er en herlig røre av infiltrering, konspirasjon og politikk i dette spillet. Alle vil ha makten på forskjellige måter. Du kan aldri være sikker på om du kan stole på de du snakker med.

 

ION storm innrømte selv at selv om de gikk inn for at du ikke skal behøve å drepe noen i Deus Ex, ble det nå slik. Et oppdrag går blant annet ut på å drepe en kar i NYC, og du må nødvendigvis drepe de forskjellige UNATCO "bossene" når du møter dem. Gunther klarer fint å drepe seg selv, dog, og kommentaren JC kommer med når han gjør det fikk meg til å flire godt.

 

Jeg innstallerte Deus Ex igjen her om dagen da jeg måtte slutte å spille online spill (det er ikke moro å gå fra ADSL til ISDN). Og igjen grep historien meg fra første minutt, like fengende som første gang. Det er et ganske unikt spill som vokser på deg, du må være litt tålmodig i starten, til kontroller og spillet i seg selv føles mer naturlig. Da blir det uslåelig.

 

Har aldri spilt det i multiplayer, og med tanke på alle drittungene som spiller online, vil jeg aldri gjøre det. Når jeg har spilt det så mye, vil det bli veldig galt å bli møtt av folk som ikke tar selve spille seriøst i det hele tatt og bare er ute etter å drepe flest mulig fortest mulig. Akkurat som man ikke kan gjøre slikt i UT og slike spill. Spill som Deus Ex vil jeg alltid foretrekke å spille mot og med NPC's.

 

Nå er ikke AI'en i dette spillet særlig bra, men den skal bli en god del bedre i oppfølgeren.

 

Noe som bringer meg til Deus Ex 2.. Tror jeg det vil bli bedre?

 

Vel, jeg håper det blir like bra som enern, uten at jeg har noe bastant krav om at Deus Ex 2 nødvendigvis må bli bedre. Det er klart at ION storm la listen høyt, og jeg synes rett og slett synd på Warren Spector med tanke på oppfølgeren (om han fremdeles er producer, vel å merke). Jeg ønsker veldig sterkt en mye bedre AI, uansett. Og for Guds skyld, fjern den tvungne scriptingen som vi ser altfor mye i Deus Ex. Jeg hater det! Og folk sier det skal være mulig å redde Paul ved den episoden i -ton, men jeg har forsøkt så godt jeg kunne, han sa til og med den berømte replikken sin og forlot stedet, så måtte jeg gå og se på liket hans senere... :(

 

Jeg har sett en del screenshots fra toer'n, og eh. For å være helt ærlig, er jeg ikke veldig imponert. Vannrør ser omtrent like kantete ut som i ener'n, men når det er sagt virker det som de bildene er alpha, jeg så noen x,y,z streker vagt på noen av dem. Ansiktstrekk virker å bli temmelig bra, og det virker som karakterene har bevegelige øyekuler. Om så er tilfelle, vil det bli veldig bra og mer livaktig. Jeg ønsker fler avslutninger i Deus Ex 2, bedre grafikk blir det uansett. Det vil bli enklere å bruke skill systemet, de skal visst fjerne det og legge alt i augmentations. Først frådet jeg ved tanken, da jeg liker skill systemet som det er, men de skal gjøre det slik at augmentations ikke blir permanente, du kan overskrive en ved å plassere en ny hvor den første er. Det betyr jo nødvendigvis at det må være mange fler augmentations å finne eller kjøpe omkring.

 

De skal legge enda mer vekt på ikke-dødelig metoder, noe jeg setter stor pris på. Dette er et spill som gjør det til en utfordring å ikke drepe alt du ser, og for meg personlig er det et lite mål å aldri aktivere alarmen, noe som betyr at jeg må ta ned vakter både raskt, lydløst og uten å drepe dem. Synes det er mer profft enn å bare knerte dem.

 

Om jeg ser frem til Deus Ex 2 ? Eh vel, kommer til å lage meg en kalender som starter på år 0 ved lanseringen av Deus Ex 2. Det sier vel sitt? :D Det får mest sannsynlig ikke multiplayer, noe jeg synes er helt greit. Hvorfor i huleste må alle spill ha det, når det har en slik drivende god storyline. Multiplayer blir neppe mer enn en frag fest så snart man har tilgang til våpen, i overskuelig fremtid, så jeg støtter en slik avgjørelse.

Lenke til kommentar

Vel, jeg håper det blir like bra som enern, uten at jeg har noe bastant krav om at Deus Ex 2 nødvendigvis må bli bedre. Det er klart at ION storm la listen høyt, og jeg synes rett og slett synd på Warren Spector med tanke på oppfølgeren (om han fremdeles er producer, vel å merke). Jeg ønsker veldig sterkt en mye bedre AI, uansett. Og for Guds skyld, fjern den tvungne scriptingen som vi ser altfor mye i Deus Ex. Jeg hater det! Og folk sier det skal være mulig å redde Paul ved den episoden i -ton, men jeg har forsøkt så godt jeg kunne, han sa til og med den berømte replikken sin og forlot stedet, så måtte jeg gå og se på liket hans senere...  :(  

 

Det går fint an å redde Paul ved det hotellet. Ikke noe problem.

Uansett så er Deus Ex et helt ufattelig bra spill! Brukte mange timer på det ja. Men nå er det jo en stund siden, da jeg kjøpte meg det med en gang det kom ut her i Norge.

Lenke til kommentar

Hvordan dreper man Anna Navare med killphrasen? Finner den ikke jeg, men den finnes et sted i en email. Det er 2 deler av den.

 

Man redder Paul ved å IKKE gå ut av vindue i hotel rommet hans. Selv om du redder han, skyter alle i lobbyen osv, dør han om du går tilbake og ut vinduet. Du må ut hoveddøren i hotellet.

 

Når du får tak i Dragon Tooth Sword, bruk det!!! Du tar ut Walter Simons på 1 slag (Hs selvfølgelig).

 

Btw, han som skrev et laaaangt innlegg, imponerende!

Kunne ikke sagt det bedre selv :)

Lenke til kommentar

DE 2 skal bruke en tungt modifisert versjon av Unreal motoren, vi får vente og se hvor bra det blir. Det blir lagt en del vekt på ansiktene på karakterene, animasjon og slikt, for å få mer realistisk dialog og oppførsel, og de bruker avansert skjelett animasjon for å gjøre bevegelser så realistiske som mulig. Legg til en del mer avansert lys og skygge, bedre lyd e.t.c. .. og vi kan bare håpe at selve historien blir lagt minst like mye vekt på som i eneren.

 

Man må spille Deus Ex mange, mange ganger for å få med seg alt. Og når du har spilt det 20 ganger, er det enda en del mer å oppdage. Jeg elsker å utforske steder og ting i spill, og Deus Ex var som en gave ovenfra når det gjelder slikt. Og du får exploration bonus points når du utforsker steder, noe som jo selvsagt er et pluss.

 

Jeg skal prøve -ton episoden igjen. Startet på nytt i kveld, og har kommet dit nå. Sist jeg gjorde den, overlevde Paul alt som foregikk oppe og nede, og løp ut, men var altså død senere, og jeg forlot stedet via hovedutgangen. Og nå har jeg bare 1 LAM og noen gass granater.. Pokker. Og 15 GEP rounds.. :D Rock'n roll! :woot:

 

Det sverdet er mektig bra, ja. Jeg tar MiB's med 1 slag til nakken bakfra og løper som pokker mens de skriker og eksploderer i en kaskade av kjøtt og blod (håper ingen foreldre leser dette). Ved et par tilfeller skvatt jeg noe realt da jeg kom inn i et rom, og et lik som lå på gulvet uten forvarsel eksploderte med en ekkel lyd.. den effekten er avskyelig og tøff på samme tid. Unger bør ikke la foreldrene se på når de leker med det sverdet uansett fall :D

Lenke til kommentar
Deus Ex rapper kontrollsystemet fra System Shock 2, men er et radikalt annerledes spill. Historien er en annen, settingen er en annen, og gameplayet er annerledes. Men jeg må innrømme at jeg fniste litt i barten over hvor opplagte Looking Glass-fans Ion Storm viste seg å være. Umiddelbart skulle en jo tro det var et Looking Glass-spill.

 

ION Storm Austin har jo mange gamle Looking Glass utviklere, men jeg husker ikke om de resterende LG utviklerne joinet ISA før eller etter utviklingen av Deus Ex var ferdig, de er i det minste der nå...

 

Uansett...ikke rart det er bra, det er jo tross alt Warren Spector som var bak det (også tidligere LG), mannen er jo et geni.

 

 

Spector og seks andre ex-LG ansatte skisserte det første DX design dokumentet september 1997.

Lenke til kommentar

Deus Ex 2 skal ikke være like langt som Deus Ex, men legge mer vekt på å utføre handlinger forskjellig. Det har blitt sagt at du kan komme deg igjennom hele spillet uten å drepe et eneste menneske. Foreløpig er jeg meget imponert over Deus Ex 2, altså det jeg har lest og sett av skjermbilder. Er overbevist om at Deus Ex 2 kommer til å styre livet mitt i 2-3 uker...

Lenke til kommentar
Deus Ex 2 skal ikke være like langt som Deus Ex, men legge mer vekt på å utføre handlinger forskjellig. Det har blitt sagt at du kan komme deg igjennom hele spillet uten å drepe et eneste menneske. Foreløpig er jeg meget imponert over Deus Ex 2, altså det jeg har lest og sett av skjermbilder. Er overbevist om at Deus Ex 2 kommer til å styre livet mitt i 2-3 uker...

 

hvor har du lest at det ikke skal være like langt?: )

håper nå det blir like langt..

Lenke til kommentar

Deus Ex, er det mest geniale spillet som noen gang er laget. Ja, det er laget mange gode spill etterpå, men ikke på langt nær så godt som Deus Ex.

Deus Ex ska ha mye ære på hvordan de har klart å laget et historie, og en lengde på spillet som fikk oss til å sitte time på time foran pc skjermen for å finne en finurlig løsning på hvordan man skulle løse dette.

Første gang jeg spillte dette, ja jeg innrømmer det, det var kopi fra en kamerat så sa han at det var vanskeli å sette seg inn i. Det fikk jeg merke, men alikavel, neste dag var det rett innom butikken å skaffet meg spillet. God samvittighet. Jeg har klart spillet 6 ganger nå, tror jeg har funnet de fleste løsningene på hvordan man kan løse det.

Men nå er jeg bare i sorg, jeg har mistet ALT som heter save til spillet. Min kjære IBM disk klarte å formatere seg selv til RAW format. shitt.. :grumpy:

Jeg gleder meg som en unge til neste versjon kommer ut. Regner med at jeg trenger en litt bedre pc til da.. så jeg får spare :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...