InsertNumLock Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Vi pleier å ha kålrabistappe, så det blir vel kålrabi som høres mest fornuftig ut. Men når jeg ser grønnsaken i sin hele form, får jeg en trang til å si kålrot. Hel - Kålrot Opphakket - kålrabi mos - kålrabistappe makes no sense. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 (endret) Er bergenser og sier kålrabi, jeg ble også litt forvirret i noen får sekunder når det var en som spurte meg om kålrot (jeg jobber på Rema). Er bergen en bydel i Bergen? Når jeg er hjemme sier jeg: Kålerabi (ja, d e satans langt norpå), mens når jeg må vansmekte sammen med søringer, så sier jeg: Kålrot. Kan jo ikke forvirre de stakkars søte små ... Endret 19. november 2007 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Kålrot (Midt-Telemark) Visste ikke at det var det samme engang Lenke til kommentar
frevild Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Sier rabirot kål-kål, sånn at alle skal forstå. Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Vi sier kålerabi i vesterålen Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Sier kål(e)rabi jeg, bor i Bergen. Lenke til kommentar
Kiro Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 leste nettop i spar"avisen" der sto ukens mattips: Pinnekjøtt med rotmos og egen sky.. Er rotmos det samme som kål(e)rabistapp? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Ja, og da sier vi kålrotmos. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 http://www.urbandictionary.com/define.php?term=rotmos Lenke til kommentar
Kindrob Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Jeg sier kålrabi og snakker harstaddialekt. Lenke til kommentar
Agrostar Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Her er det kaolrot for alle penga Sogning... Lenke til kommentar
Yourey Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Æg seie kålrabi(stappe) - Klepp på Jæren !! Lenke til kommentar
nettii Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 dæ heite ikkje kålerabi eller kålrabi!!!! dæ heite rabbe.....bastabom Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 dæ heite ikkje kålerabi eller kålrabi!! dæ heite rabbe.....bastabom Hvilken stein har du krabbet frem fra? "Rabbe", har aldri hørt det navnet før? Lenke til kommentar
nettii Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Hvilken stein har du krabbet frem fra? "Rabbe", har aldri hørt det navnet før? den sunnmørske steinen dæ heite rabbe Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Aaa, nå forstår jeg, eller nå gir jeg meg helt over. Så klart er du en Sunnmøring. Hadde det ikke vært på tide at dere Sunnmøringer lærer dere å snakke bare litt Norsk? Og hvis ikke, så er jeg såpass svak at jeg så gjerne deler et kløyvd hode, med dertil drikke, selv om jeg mener det minner litt sterkt om kannibalisme, ja, når vi snakker om den delen av landet? Lenke til kommentar
nettii Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Hadde det ikke vært på tide at dere Sunnmøringer lærer dere å snakke bare litt Norsk? sei du,som snakka fisefint bokmål!!finst ikkje eit teitare språk! Og hvis ikke, så er jeg såpass svak at jeg så gjerne deler et kløyvd hode, med dertil drikke, selv om jeg mener det minner litt sterkt om kannibalisme, ja, når vi snakker om den delen av landet? nei gud,kor du har fått bilde av meg helst? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Kålrot. Og Kålrabistappe. - Akershus. Ditto Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Hadde det ikke vært på tide at dere Sunnmøringer lærer dere å snakke bare litt Norsk? sei du,som snakka fisefint bokmål!!finst ikkje eit teitare språk! Og hvis ikke, så er jeg såpass svak at jeg så gjerne deler et kløyvd hode, med dertil drikke, selv om jeg mener det minner litt sterkt om kannibalisme, ja, når vi snakker om den delen av landet? nei gud,kor du har fått bilde av meg helst? Jeg gir deg kred for travel sitering. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Kål(e)rabi Æg snakke Jærsk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå