Stianlol Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Jeg fikk en ny harddisk i min bærbare pc i dag, og den funke nok så fint, men det er en ting som irriterte meg. Det at den lager en slags knitre lyd, eller hva skal jegkalle det(?:0). Er det noen måte å få vekk denne lyden på, eller må jeg bare leve med den? Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 er nok desværre slik det skal være...er Harddisken som søker Lenke til kommentar
KAS Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Det er en måte å redusere knitrelyden på, men det innebærer også svakere ytelse (ikke nødvendigvis merkbart). Hitachi Drive Feature Tool lar deg justere en parameter som kalles Automatic Acoustic Management. I praksis innebærer det at diskens lesearmer beveger seg noe saktere, slik at støyen reduseres. Det fungerer ikke med alle disker, men verdt et forsøk. Lenke til kommentar
Stianlol Skrevet 17. november 2007 Forfatter Del Skrevet 17. november 2007 Skal prøve det der KAS. Er en Hitachi disk, så er nok mulig det funker da;) Lenke til kommentar
mago Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 lesestoff Managing the acoustics of a terabyte Lenke til kommentar
Stianlol Skrevet 7. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2007 Jeg fikk tak i det Hitachi programmet. Men når jeg skulle installere det måtte jeg visst legge det på en disket eller noe:/ Jeg har ikke disketstasjon, så jeg lurer på om det finnes en annen versjon der jeg ikke trenger dette? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Sjekk UBCD, se under Hard Disk Diagnostic Tools http://www.ultimatebootcd.com/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå