Gå til innhold

LØST (på en måte):Programmer vil ikke starte

Anbefalte innlegg

Jeg kjører Ubuntu 7.10 64it versjonen. I dag, uten at jeg har installert noe nytt, har jeg fått problemer med å starte opp programmer! Jeg merker meg at det er mest internett relaterte programmer som ikke vil starte, f.eks. Pidgin, Thunderbird, Deluge og Opera. Jeg har også prøvd å høyreklikke på desktop for å Change Desktop background, men.... vil ikke!

Er det noen som vet hva som kan være i veien? Finnes det et diagnostic program jeg kan kjøre for evt. å se der?

Det er litt slitsomt slik som det er nå.

Jeg fikk deluge til å starte etter 6 forsøk. Jeg har restartet flere ganger, uten hell!

Endret av FrozenFish
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde dette:

joe@joe-laptop:~$ sudo pidgin
[sudo] password for joe:
Xlib: connection to ":1.0" refused by server
Xlib: Maximum number of clients reached

(pidgin:11734): Gdk-CRITICAL **: gdk_display_get_name: assertion `GDK_IS_DISPLAY (display)' failed
Pidgin 2.2.1

** (pidgin:11734): WARNING **: cannot open display: unset
joe@joe-laptop:~$

Lenke til kommentar

Siden jeg er temmelig noob på Linux sliter jeg med å finne feil. Men.... det gir meg muligheten til å installere en anne distro og prøve denne! Holder nå på å laster ned Mandriva One 2008. Liker jeg ikke den er det bare å gå tilbake til Ubuntu, som jeg liker kjempegodt og, til tross for min noobstatus, har lært litt om :)

Og Norge leder 1-0 over Tyrkia! Panzer ordnet det (for de Linux-nerder som interesserer seg for foppall)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...