FrozenFish Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 (endret) Jeg kjører Ubuntu 7.10 64it versjonen. I dag, uten at jeg har installert noe nytt, har jeg fått problemer med å starte opp programmer! Jeg merker meg at det er mest internett relaterte programmer som ikke vil starte, f.eks. Pidgin, Thunderbird, Deluge og Opera. Jeg har også prøvd å høyreklikke på desktop for å Change Desktop background, men.... vil ikke! Er det noen som vet hva som kan være i veien? Finnes det et diagnostic program jeg kan kjøre for evt. å se der? Det er litt slitsomt slik som det er nå. Jeg fikk deluge til å starte etter 6 forsøk. Jeg har restartet flere ganger, uten hell! Endret 17. november 2007 av FrozenFish Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Hm, høres rart ut. Prøv å starte programmer fra terminalen, for å se om det kommer en evt. feilmelding der. Lenke til kommentar
FrozenFish Skrevet 17. november 2007 Forfatter Del Skrevet 17. november 2007 Hm, høres rart ut.Prøv å starte programmer fra terminalen, for å se om det kommer en evt. feilmelding der. hvilken kommando bruker jeg for å starte et program fra Terminal? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Prøv med det samme som programmene heter. Lenke til kommentar
FrozenFish Skrevet 17. november 2007 Forfatter Del Skrevet 17. november 2007 Prøvde dette: joe@joe-laptop:~$ sudo pidgin [sudo] password for joe: Xlib: connection to ":1.0" refused by server Xlib: Maximum number of clients reached (pidgin:11734): Gdk-CRITICAL **: gdk_display_get_name: assertion `GDK_IS_DISPLAY (display)' failed Pidgin 2.2.1 ** (pidgin:11734): WARNING **: cannot open display: unset joe@joe-laptop:~$ Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Ser ut som det er noe feil med den grafiske delen (X.org). Vet ikke helt hva feilen skyldes, men hvilken driver bruker du? Lenke til kommentar
FrozenFish Skrevet 17. november 2007 Forfatter Del Skrevet 17. november 2007 Nå prøvde jeg å starte Pidgin på vanlig måte og det gikk fint! Change Desktop Background virker fortsatt ikke. IQ, hvordan finner jeg hvilken driver jeg bruker? Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Siden du bruker 7.10 er det vel bare å gå innom "Screens And Graphics" i system-menyen. Lenke til kommentar
FrozenFish Skrevet 17. november 2007 Forfatter Del Skrevet 17. november 2007 (endret) Der er noe skikkelig snålt! Jeg prøver nå å gå System-Administration-Software Sources + flere ting der - ikke! Vil ikke kjøres! Screens And Graphics vil heller ikke kjøres Endret 17. november 2007 av FrozenFish Lenke til kommentar
FrozenFish Skrevet 17. november 2007 Forfatter Del Skrevet 17. november 2007 Siden jeg er temmelig noob på Linux sliter jeg med å finne feil. Men.... det gir meg muligheten til å installere en anne distro og prøve denne! Holder nå på å laster ned Mandriva One 2008. Liker jeg ikke den er det bare å gå tilbake til Ubuntu, som jeg liker kjempegodt og, til tross for min noobstatus, har lært litt om Og Norge leder 1-0 over Tyrkia! Panzer ordnet det (for de Linux-nerder som interesserer seg for foppall) Lenke til kommentar
FrozenFish Skrevet 17. november 2007 Forfatter Del Skrevet 17. november 2007 Vel, så tapte Norge.... men, jeg likte ikke Mandriva så godt så jeg skal reinstallere Ubuntu. Jeg blir ikke å installere 64bit utgaven denne gangen, ettersom jeg har skjønt at det er liten vits. Så da er vel problemet i denne tråden løst! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå