marterenee Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Nå som vi "nærmer" oss jul. ( I allefall i butikkene) Så tenkte jeg at det kunne vært fint å vite hvilke filmer som er best å se i julen. Jeg personlig liker "Alene Hjemme", de er så orginale og geniale, at de kan jeg se opptil flere ganger samme jula. Ellers er det vell "Hjelp det er juleferie!" Så, hva synes du ? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 The Lord of the Rings-trilogien av Peter Jackson er vel de beste julefilmene jeg veit om. Det henger ganske mye sammen med at i årene 2001-2003 dro vi på Colosseum i Oslo for å se dem i juletider <3 Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Alene Hjemme 1 og 2. De er så søte. Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Alene Hjemme 1 og 2. De er så søte. Enig der ja <3 Lenke til kommentar
rjpa Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 (endret) Alene Hjemme 1 og 2. De er så søte. Enig der ja <3 Enig jeg å. Endret 18. november 2007 av rjpa Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Jakten på Julestjerna og den russiske Askepott filmen(dubba til norsk selvfølgelig). Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 (endret) The Lord of the Rings-trilogien av Peter Jackson er vel de beste julefilmene jeg veit om. Det henger ganske mye sammen med at i årene 2001-2003 dro vi på Colosseum i Oslo for å se dem i juletider <3 Enig i deg der. Star Wars står også høyt oppe. Dog, filmen jeg MÅ se hver jul er Where Eagles Dare. Forøvrig herlig å se at den har stigi en HEL karakter etter at den ble sluppet på dvd for noen år sida. Den har en uovertruffen stemning: snøen som daler ned, mørket, musikken, luskinga og herlig actionscener. Endret 18. november 2007 av tjalla Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Ørneredet er en av mine julefavoritter Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 For meg er den ultimate julefilmen Miracle on 34th Street fra 1947. Mange vil kanskje kalle den klisjèfylt, men det mener jeg jula skal være, ihvertfall når klisjèene fungerer så godt som de gjør i denne udødelige klassikeren. Andre filmer som MÅ sees i jula/adventen/romjula, er It's a Wonderful Life (1946), Love Actually (2003), Tri orísky pro Popelku (1973) og Flåklypa Grand Prix (1975). Lenke til kommentar
Mephistopheles Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 LOTRmaraton på storskjerm i romjula er ein sjølvfølge. Utanom dette, er eg avhengig av Flåklypa på julafta. Synes det er skammeleg at statskanalen slutta å sende dette norske praktverket i jula. TV2 plar sende på 1.dag, men det er ikkje godt nok. Filmen skal være på afta, etter presangane. Lenke til kommentar
Skumtroll Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Er det ikke en post om dette allerede? Jeg må i alle fall se tre nøtter til askepott og reisen til julestjernen =) Lenke til kommentar
Badering Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Flåklypa er helt klart tidenes julefilm. Sammen med Askepott og Donald-tegnefilmene, selvsagt Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Er det ikke en post om dette allerede?Jeg må i alle fall se tre nøtter til askepott og reisen til julestjernen =) Der er vi helt enige! ;D Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Tre nøtter til askepott er en fin julefilm å se på dagen julaften. Jeg har også kjøpt The Julekalender og har tenkt til å følge den fra 1. desember i år. Det gleder jeg meg til. Julen er koselig, og da er det greit å ha noen julefilmer som kan hjelpe litt på julestemningen. Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Tror nok Tre nøtter til Askepott må være en av de fineste julefilmene. Dubbingen syntes jeg er litt komisk, en mann som har stemmene til alle karakterene i filmen - men slik har det alltid vært og det er det som gjør den filmen så spesiell. Alltid herlig å sitte i sofaen, spise frokost med kaffe, mens man ser den filmen. Lenke til kommentar
Archangel Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 "Tre nøtter til askepott" til meg også, koselig film det. Merkelig hun som spiller Askepott ble penere og penere jo eldre jeg ble :-P Lenke til kommentar
Exclusive Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Mine favoritter er Hjelp, Det Er Juleferie ( http://www.imdb.com/title/tt0097958/ ) og A Christmas Story ( http://www.imdb.com/title/tt0085334/ ). De har jeg sett hver jul så lenge jeg kan huske. Lenke til kommentar
Kindrob Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Er ikke jul før jeg har sett Hjelp, det er juleferie! Bare synd vi ikke har VHS-spiller lengre.. Lenke til kommentar
modin Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 (endret) Jakten på Julestjerna og den russiske Askepott filmen(dubba til norsk selvfølgelig). Den er nok en Tsjekkisk/Tysk produksjon og ikke russisk. Tror du virkelig at det finnes så pene jenter i Russland Endret 19. november 2007 av modin Lenke til kommentar
bjorna Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Elf! http://imdb.com/title/tt0319343/ er definitivt en av de bedre julefilmene laget i nyere tid. Anbefaler alle å sjekke ut denne filmen Ellers blir det ingen jul uten tre nøtter til askepott Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå