Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

går ikke an å betale med "dinbank" visa kort?

brucelee.will

Anbefalte innlegg

hei, jeh har en visa kort fra dinbank, jeg kurer på om det går ann å betale med den på internett, jeg skulle betale for medlemskap på en internett side, men da jeg skulle fylle Verification Code fant jeg ikke den på kortet.

har bare 2 koder på korter, ene er 12 siffer koden som er kontonummer koden, og vet egentlig ikke hva den andre er men den ser ut mer som dette. 1111 123 (altså hvordan det er skrevet) og jeg har prøvd de 3 siste sifrene, men det er ikke den

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De 12 siffrene er nok heller 11 og er kun kontonummeret ditt, ikke noe som skal oppgis ved slike elektroniske kjøp.

De 3 siffrene du har funnet er CVV2/CVC2-koden på kortet ditt. Det får meg derfor til å tenke på denne problemstillingen: Har du et fullverdig VISA-kort, eller et VISA Electron-kort?

Det førstnevnte har et kortnummer på 16 siffer som er preget inn i kortet og det er dette som må oppgis sammen med CVV2/CVC2-koden din ved slike kjøp. Hvis ditt kort ikke har dette, så er det et VISA Electron-kort. Hvis du har tatt vare på følgebrevet som kom med kortet ditt, så er det stor sannsynlighet for at kortnummeret står der. Da kan du prøve det på internett, men sannsyligheten for at det går igjennom er liten, da Electron-kort krever dekningskontroll for å fungere.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Kodene du ser etter skal være i signaturfeltet. Nå har det seg sånn at kort fra DinBank ikke fungerer som identifikasjonskort og dermed ikke har et signaturfelt. Jeg ANER ikke hvor disse sikkerhetskodene er oppgitt på kortet, men det skal være på alle Visa Classic kort (som er det DinBank utsteder). Jeg har nettopp skiftet bank. DinBank har lovet å sende meg kortet innen to uker. Jeg kan komme tilbake med svar da om det er ønskelig.

PS: Hvilken farge har du på kortet? ^^ Jeg tok sort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...