Fear the Scare Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Hei, jeg har en angst for ballonger, og føler at det er trist at jeg må lide på den måten. Årsaker til kanskje jeg fikk ballong angst er: - Hatte siden jeg var født. - 1-3 ganger har en ballong biter flydd i ansikte mitt og forusaket skade.. Grunnen til at jeg er redd for ballonger er: - JEG vet ikke når den sprekker. - Og jeg liker ikke AKURATT den lyden av ballongen når den sprekker. Jeg lurer på om det er noen her som har denne "forbien" eller hatt. føles så ensomt åå vite at jeg er alene om det. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 (endret) Hei! Vet du hva?!?!?! Jeg har akkurat samme type angst, som deg. Men jeg kan leve med det.. So can you! Hvis dette blir for "mye", må man gjennom en spesielt terapi kurs. A... Jeg føler meg dumt... Det er kurset er basert på samme prinsipp som kurer folk med, agurk fobi, edderkopp fobi, ballong fobi, fisk fobi osv.... Vaio Endret 17. november 2007 av Vaio Lenke til kommentar
Fear the Scare Skrevet 17. november 2007 Forfatter Del Skrevet 17. november 2007 Hva i hiimmelens navn er argurk fobi Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Av alle folk burde DU med ballongfobi ha forståelse for andre folks fobier. Seriøst. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Kanskje han sikter til skrivefeilen? Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Tviler jeg på, da han selv har godt med skrivefeil i sine egne poster. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Av alle folk burde DU med ballongfobi ha forståelse for andre folks fobier. Seriøst. Du... Han har piczo-hjemmeside. La han. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Snakker vi fordommer her, eller hva? Jeg er meget forvirret. Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 (endret) Så, du har lyst til å komme i kontakt med andre som har fobier for ballonger, eller har du lyst på en kur? Edit: Å kurere denne fobien burde ikke være så vanskelig, må selvfølgelig anbefale profesjonell hjelp. Det ble hintet til en kur litt lengre oppe i tråden, men uansett hvor du går (så lenge du ikke søker nåleterapi eller en shaman), så vil du få samme kur. Det går i store linjer ut på at du gradvis tilvenner deg ballonger. Først med å være i samme rom, men på god avstand. Så etterhvert som at du blir komfortabel med å oppholde deg i nærheten av en ballong, så kan du gå ett skritt videre. F.eks å holde på en ballong. Bare ikke ta for store skritt av gangen. Hvis du på en annen side har lyst til å avvende frykten for ballongen som sprekker, så kan det naturligvis gjøres på samme måte. Anbefaler f.eks vernebriller i starten, og etterhvert så kan du tilvenne deg at ballonger sprekker oppi ansiktet ditt uten større problemer. (uten briller) Du burde selvsagt få hjelp av en nær venn eller noen du stoler på til å hjelpe deg med å overkomme fobien. Hvis du bare vil komme i kontakt med folk som har ballongfobi, så ser jeg ikke helt hvor du vil hen. Det er en dårlig utvikling. Som de sier. Stå opp og møt din frykt. Endret 19. november 2007 av Daehli Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 (endret) Hun er redd for ballonger Endret 19. november 2007 av Sangesland Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 (endret) Stakkars, kan ikke noen bare gi henne en skikkelig psykolog. Å sette noen på et talkshow for dette er jo bare slemt. Edit: Haha, det programmet var bare tragisk og useriøst. Endret 19. november 2007 av Daehli Lenke til kommentar
Gjest redd ballonger Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Hei jeg er også redd for ballonger og er 16 år.. Syntes det er helt forferdelig og jeg tørr nesten ikke si det til noen.. En gang jeg sa det lo hun bare. det er ille;( Kan noen gi noen tips!! Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Hei jeg er også redd for ballonger og er 16 år..Syntes det er helt forferdelig og jeg tørr nesten ikke si det til noen.. En gang jeg sa det lo hun bare. det er ille;( Kan noen gi noen tips!! Les posten min over. Dette er den metoden man bruker i anvendt psykologi, og utenom dette så fungerer ingenting annet enn opiater og andre beroligende legemidler. Du må møte frykten din - ett steg av gangen. Lykke til! hadde vært kult om du kunne gi noe feedback på hvordan det går. Få noen du kjenner til å ordne det for deg, eller våg deg ned på butikken og kjøp en pose ballonger. It's the only way... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Rett og slett, blås opp ballongen og popp den. Blås opp flere og popp dem. Gjør dette hver dag, 10 ballonger per dag, så kan det hende du blir mindre redd den. Er jo verdt et forsøk. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Hva i hiimmelens navn er argurk fobi I et program der folk overvinner forbiene sine, så var det ei dame som hadde fobi for agurker, da mener jeg seriøst en utrolig alvorlig fobi. Hun startet å gråte og grøsse bare ved tanken på en agurk, og når de skulle vise henne agurker så sprang hun vekk mens hun hylte... Helt utrolig morsomt å se på! Lenke til kommentar
Fear the Scare Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 Finne også da, tomat forbi, osv... Lenke til kommentar
chokke Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Hva i hiimmelens navn er argurk fobi I et program der folk overvinner forbiene sine, så var det ei dame som hadde fobi for agurker, da mener jeg seriøst en utrolig alvorlig fobi. Hun startet å gråte og grøsse bare ved tanken på en agurk, og når de skulle vise henne agurker så sprang hun vekk mens hun hylte... Helt utrolig morsomt å se på! Som hu dama lenger opp med ballongfobi? Synes det var latterlig å se på. Hun ser ballongene sprekke på tv-skjermen, løper bak, møter en ballongmann, løper foran igjen og enda mer ballonger! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå