larsemannen Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Hallo.. Jeg har et problem eller pappa har et problem vi har 3 pcr i huset og internet fungerer på 2 av de. Den tredje er problemet, Det står at den er koblet til via trådløst nettverk med fullgo tilkobling ikke "begrenset"! Men Når vi trykker for og komme inn på nettsider skjer det ikke noe den bare søker og søker. Problemet oppsto i går og har aldri vært borti lignenede før-_- Så om noen har en løsning eller kan hjelpe meg på noe hvis, ville jeg satt pris på det! Ps: har vanlig xp home ikke vista takker for alle svar Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 kjør ccleaner på maskinen, restart og forsøk igjen Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 veldig mye som kan være feilkilden her, men vi får annta at du har fått tildelt IP ettersom det ikke er "begrenset forbindelse". Da vil jeg sjekket DNS problemer. Ping både til www.vg.no og til 193.69.165.21 , se hvilke av de to som kommer frem: Begge: Du skal ha kontakt på nett som det er, sjekk nettlesertinstillinger og evt. firewall Kun IPadressen: problem med DNS server. Rettes ved f.eks. å sette faste DNS adresser på maskinen -Stigma Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Har opplevd flere problemer med IE under XP der mengden tempfiler og cookies har gått bananas Prøv DNS-trikset også men ikke glem ccleaner. Lenke til kommentar
larsemannen Skrevet 17. november 2007 Forfatter Del Skrevet 17. november 2007 Hvordan setter jeg faste DNS-adresser? *noobish angel eyes* Lenke til kommentar
larsemannen Skrevet 17. november 2007 Forfatter Del Skrevet 17. november 2007 Var foresten bare da jeg pinget med ip adressen at det skjedde noe. Men det sto bare at *noe* ikke kunne nås Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 dumt spørsmål, men prøvd å nappe strøm av trådløsrouter og kabel/adslmodem? Lenke til kommentar
larsemannen Skrevet 17. november 2007 Forfatter Del Skrevet 17. november 2007 jupp. men det er litt rart at jeg har internett på de 2 andre maskinene? Og at nette bare plutselig ikke virka? Lenke til kommentar
Ben-o Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Ping 193.69.165.21 - får du svar: gjør en "nslookup www.vg.no". Greier den ikke resolve domainet kan jeg anbefale deg å sette deg en eller to faste DNS-servere du kobler opp på med den maskinen. Gå på en av maskinene som har internett: ipconfig /all og plukk ut DNS-serverne som ligger under DNS Servers. Kjør "control netconnections" og gå på egenskaper på den trådløse tilkoblingen. Velg Internet Protocol, egenskaper, og fyr inn de to DNS serverne. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 (endret) Mulig winsock-fila er korrupt. Prøv følgende: Klikk: Start->kjør Skriv: netsh winsock reset catalog Mulig du må restarte PC-en etterpå. Alt. er å kjøre Winsockfix Endret 17. november 2007 av norbat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå