Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Koblet til men ikke internett

Anbefalte innlegg

Hallo..

Jeg har et problem eller pappa har et problem vi har 3 pcr i huset og internet fungerer på 2 av de.

Den tredje er problemet, Det står at den er koblet til via trådløst nettverk med fullgo tilkobling ikke "begrenset"!

Men Når vi trykker for og komme inn på nettsider skjer det ikke noe den bare søker og søker. Problemet oppsto i går og har aldri vært borti lignenede før-_- Så om noen har en løsning eller kan hjelpe meg på noe hvis, ville jeg satt pris på det!

Ps: har vanlig xp home ikke vista

takker for alle svar :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

veldig mye som kan være feilkilden her, men vi får annta at du har fått tildelt IP ettersom det ikke er "begrenset forbindelse".

Da vil jeg sjekket DNS problemer. Ping både til www.vg.no og til 193.69.165.21 , se hvilke av de to som kommer frem:

Begge: Du skal ha kontakt på nett som det er, sjekk nettlesertinstillinger og evt. firewall

Kun IPadressen: problem med DNS server. Rettes ved f.eks. å sette faste DNS adresser på maskinen

-Stigma

Lenke til kommentar

Ping 193.69.165.21 - får du svar: gjør en "nslookup www.vg.no". Greier den ikke resolve domainet kan jeg anbefale deg å sette deg en eller to faste DNS-servere du kobler opp på med den maskinen.

Gå på en av maskinene som har internett: ipconfig /all og plukk ut DNS-serverne som ligger under DNS Servers. Kjør "control netconnections" og gå på egenskaper på den trådløse tilkoblingen. Velg Internet Protocol, egenskaper, og fyr inn de to DNS serverne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...