Gå til innhold

Nytt HK, cpu og DDR3 klar for VK.

Anbefalte innlegg

God ettermidag folkens!

Jeg sitter å tenker på å kjøpe meg overnevnte deler, men samtidig sette det opp klart for vannkjøling til senere våren 2008.

Har allerede sett ut noen deler jeg har lyst på, men trenger litt ekspertise fra folkene her =)

OCZ DDR3 PC3-12800 FlexXLC Edition 2 GB (2 x 1 GB)

Intel Core 2 Quad Q6700

Asus P5E64 WS Pro

Det er jeg lurer litt på er om blant annet Hk'et her f.eks. baserer seg på en gjennomstrømning av luft gjennom kabinettet da den tross alt bruker denne heatpipe løsningen. Eneste problemet mitt blir etter hvert MOSfet's som jeg ikke får kjøpt vannmoduler for, NB fikser man antagelig lett.

Om noen har noen bedre forslag til enten HK, (foreløpige) cpu eller ram'en så skriv det opp. Trenger masse input her.

Edit: Veldig bra forslag til HK! Asus Maximus Extreme

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for raskt svar. Så ikke at dette HK'et hadde VK, men det er jo et klart førstevalg =)

Når det gjelder selve kjøpet kommer jeg ikke til å kjøpe noen deler før på nyåret, så ikke noe særlig hastverk, bare planlegging.

Sitter jo også her og lurer på om det faktisk er denne enorme varmeforskjellen på 65 og 45nm. Syns liksom ikke jeg har sett noen markante markeringer før. Dersom de derimot integrerer minnekontrolleren (om jeg husker riktig) rett på sokkelen, så er det jo et alternativ, men bare for "å ha 45nm" er ikke særlig smart imho.

Lenke til kommentar
Penryn har ikke integrert minnekontroller, men de har fått et pent lite ytelsesløft samt de overklokker rimelig sykt.

Det er fakta eller er det snakk om rykter? For isåfall er det jo høyst interessant å vente ut til den kommer, iom VK er tiltenkt systemet her.

Men må jo også spørre da, om hvilken CPU de faktisk hadde planer om å intergrere minnekontrolleren på?

Lenke til kommentar
Penryn har ikke integrert minnekontroller, men de har fått et pent lite ytelsesløft samt de overklokker rimelig sykt.

Det er fakta eller er det snakk om rykter? For isåfall er det jo høyst interessant å vente ut til den kommer, iom VK er tiltenkt systemet her.

Men må jo også spørre da, om hvilken CPU de faktisk hadde planer om å intergrere minnekontrolleren på?

Det er fakta.

Nehalem får innebygget minnekontroller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...