Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Byttet Kabinett, skjermkort beebcode (ASUS 1 lang 2 korte)

Anbefalte innlegg

Kjøpte nytt kabinett, 2gig til med ram, ny skjerm og viftekontroll. Trodde dette skulle gå lett, men nei da.

Demonterte alt og satte det inn i det nye kabinettet, startet opp og kom ikke langt. Ingen av skjermene fungerte,hørte ett langt og to korte pip, som betyr at det er problemer med skjermkort. Prøvde med bare en skjerm, samme problem. Fikk låne et ATI 128mb-jallakort og prøvde det isteden, men det er samme resultat.

Jeg har plukket ut hele maskina og satt alt pent inn igjen med bare de mest nødvendige tingene, men det er samme problem og feil-lyd.

Hva er galt her? Alt fungerte smertefritt før. ATI-en til kompisen skal fungere, men jeg har lagt merke til at begge kortene mangler litt av kontaktflaten som er nest til høyre. Altså; kort stående slik at man ser alle dippedutter og elementer/kjøleribb, kontakter for skjerm til venstre, kontakter til hovedkort rett ned. På den rekken, kontaktpinne nr 2 fra høyre mangler ca 1/4-del på tuppen, på begge kort. Er dette normalt?

Kan en video-komponent på HK ryke, som da gjør til at HK skylder på GPU?

Er frustert her, sitter med masse minne, ferske HDD, fett kabinett med masse kjøling og spitter nye Crysis :hrm: Og ingenting fungerer! Hvorfor!?

CPU AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz, HK ASUS M2N32 WS Pro, GPU Gainward Bliss 7300GT 256mb, RAM 4x PC8500 Ballistix 1gb

Håper Virkelig noen kan svare meg på dette.

Endret av Foe_of_Good
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet ditt er nok verken skjermer eller skjermkort. Det kan være viftekontrollen din, RAM'en som ikke sitter skikkelig, eller hk som har daua. Siden du får beepcodes er det neppe hk. Prøv å sett ting tilbake slik det var. Napp ut strømmen til alt annet også.

Lenke til kommentar

Hei , takk for svar, men...

Jeg tok ut alt igjen og satte opp maskinen med kun de to orginale 1gig ram-brikkene, harddisk med C: (lot de fem andre være), GPU, CD og floppy. Temmelig basic mao. Funker ikke, og gjorde det før.

Beebcode'ene høres temmelig lavt gjennom høytalerne mine, og ikke gjennom kabinett, for der er det ikke lyd.

Så jeg setter pris på flere forslag.

Lenke til kommentar

Du sier du har litt problemer med kontakt på kortene. Har du brukt spacere på det nye hovedkortet mellom hk og kabinett? Det kan være forskjeller på det nye og det gamle hk hvor spacere skal stå, slik at en eller annet gjør at det går strøm til jord.

Du burde endre topic, da det ikke er skjermene dine som er døde.

Lenke til kommentar

Nå har du skiftet ut kabinettet.

Det er risiko for at du har satt hovedkortet noe skjevt i slik at skjermkortet ikke passer så godt i slottet. Det må du sjekke ut først.

Det er også risiko for at du har mistet noe ned i slottet. I fall det er en papirbit eller treflis vil det virke som isolator og du får derfor skjermkortfeil.

Er det noe av metall, eller noe hardt er det absolutt fare for at du ødelegger skjermkortet når du stikker det i. Samtidig kan du kortslutte kontaktene. Du må sjekke slottet nøye for fremmedlegemer.

Lenke til kommentar

Topic endret.

Det har aldri vært brukt spacere, og det er det samme HK og GPU som jeg har hatt i det forrige kabinettet. Jeg har bare flyttet fra gammelt til nytt kabinett, med minneoppgradering. Kan heller ikke se noe fremmedlegmer i kontaktene.

Skal ta en ny titt etter fremmedlegmer nuh.

Takk for svar. Noen med flere ideer mens jeg sjekker? :p

Lenke til kommentar

Ikke ny PSU, kabinettet er uten. Har en 650W Coolermaster, og når den dro det forrige oppsettet skulle den ha klart det nå også. Men jeg stakk og kjøpte meg nytt skjermkort. Funker ikke nå heller... :dontgetit::wallbash:

Fant også ut at de "kontaktbruddene" jeg så skal være der. Det var slike på den nye GPU'en også.

Jeg må ha ødelagt HK på en eller annen måte da? Jeg kan liksom ikke skjønne noe annet. Noen med flere ideer? Jeg ville spille Crysis denne helgen :cry:

Endret av Foe_of_Good
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...