Gå til innhold

Defekt skjermkort. Angret men hjalp ikke.


Squabble

Anbefalte innlegg

Kjøpte et Ati Sapphire 1950 Pro Ultimate som jeg prøvde i å sette i en PC for en stund siden. Jeg fikk kolonner med lilla striper nedover skjermen, ganske likt artifacts ut i fra hva jeg har skjønt. I tillegg virket ingen spill eller liknende. Så jeg reklamerte på kortet med shg sendte det tilbake og det stod "utenfor reklamasjonsrett". Jeg regnet derfor med at det faktisk virket, og at det var den dårlige strømforsyninga i PC som var problemet (jeg hadde ikke muligheten til å prøvde det ut i noen annen).

 

Nå har jeg bygd ferdig min nye PC:

 

2x Samsung 500 GB 7200RPM S-ATA2 16MB

 

Asus DVD±RW 16X DL SATA sort

 

GIGABYTE GA-X38-DQ6 DDR2 Silent Pipe

X38+ICH9R,2 PCI-E 2.0 x16, 2*GbE LAN

 

Logitech X-530 Høyttaler 5.1 surround

5 satelitter og subwoofer 70W RMS

 

GIGABYTE ODIN GT_800W m/Kabler

Støysvak, 14cm vifte, viftestyring, SLI 1

 

Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case

ATX miditower u/PSU

 

2x Geil 2GB DDR2 PC6400 800MHz Ultra

4-4-4-12 Metallic-Orange Aluminum Retail

 

Linksys WUSB54GC Trådløst USB2.0 adapter

54Mbps, 802.11g, kompakt

 

Microsoft Windows Vista Home Premium OEM

Norsk versjon 32-bit DVD-versjon

 

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz

8MB, BOXED m/vifte Socket 775 (slacr)

 

Med dette oppsettet har jeg samme problemet. Da jeg var ferdig med å installere Vista skulle den ta en test av maskinvaren og da kom "dumping av fysisk minne" (dette skjedde da jeg prøvde å spille før også).

 

Så da er spørsmålet hvorfor shg bare sendte kortet tilbake med en regning. Har de klart å kjøre kortet eller er de så frekke at de bare sender det tilbake? Uansett, noen forslag til hvordan jeg kan få fikset det (om det går)? En annen mulighet er vel at de påstår at jeg har ødelagt det/håndtert det feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøpte et Ati Sapphire 1950 Pro Ultimate som jeg prøvde i å sette i en PC for en stund siden. Jeg fikk kolonner med lilla striper nedover skjermen, ganske likt artifacts ut i fra hva jeg har skjønt. I tillegg virket ingen spill eller liknende. Så jeg reklamerte på kortet med shg sendte det tilbake og det stod "utenfor reklamasjonsrett". Jeg regnet derfor med at det faktisk virket, og at det var den dårlige strømforsyninga i PC som var problemet (jeg hadde ikke muligheten til å prøvde det ut i noen annen).

 

Nå har jeg bygd ferdig min nye PC:

 

2x Samsung 500 GB 7200RPM S-ATA2 16MB

 

Asus DVD±RW 16X DL SATA sort

 

GIGABYTE GA-X38-DQ6 DDR2 Silent Pipe

X38+ICH9R,2 PCI-E 2.0 x16, 2*GbE LAN

 

Logitech X-530 Høyttaler 5.1 surround

5 satelitter og subwoofer 70W RMS

 

GIGABYTE ODIN GT_800W m/Kabler

Støysvak, 14cm vifte, viftestyring, SLI 1

 

Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case

ATX miditower u/PSU

 

2x Geil 2GB DDR2 PC6400 800MHz Ultra

4-4-4-12 Metallic-Orange Aluminum Retail

 

Linksys WUSB54GC Trådløst USB2.0 adapter

54Mbps, 802.11g, kompakt

 

Microsoft Windows Vista Home Premium OEM

Norsk versjon 32-bit DVD-versjon

 

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz

8MB, BOXED m/vifte Socket 775 (slacr)

 

Med dette oppsettet har jeg samme problemet. Da jeg var ferdig med å installere Vista skulle den ta en test av maskinvaren og da kom "dumping av fysisk minne" (dette skjedde da jeg prøvde å spille før også).

 

Så da er spørsmålet hvorfor shg bare sendte kortet tilbake med en regning. Har de klart å kjøre kortet eller er de så frekke at de bare sender det tilbake? Uansett, noen forslag til hvordan jeg kan få fikset det (om det går)? En annen mulighet er vel at de påstår at jeg har ødelagt det/håndtert det feil.

 

 

1. Du har alltid krav på en forklaring på hva en faktura gjelder. Om denne ikke er god nok kontakt SHG og be de om å spesifisere hva beløpet gjelder

2. I dette tilfelle så er det SHG som har bevisbyrden, dvs om de mener du har ødelagt kortet så må de bevise dette.

3. Om du kjøper et grafikkort på nettet (dvs med postoppkrav eller tilsvarende) så har du alltid returrett. Mao om du er innenfor fristen så kan du uten grunn kreve å få returnert kortet (du må ikke melde dette som en reklamasjonssak, men som en angrefrist retur).

 

Lykke til

Endret av BlueLou
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...