FenrisC0de Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Vel, jeg har en ganske fin stålstreng-gitar som dessverre kom utfor et lite uhell, som endte i at halsen brakk ganske høyt oppe.. Er dette noe som kan fikses, eller er det bare å kvitte seg med den og kjøpe en ny en? Takke! Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Akkurat hvor på halsen skjedde bruddet? En kan jo alltids lime det sammen, men en vil kanskje ha et bedre resultat om en bare kjøper en reservehals fra et nettsted eller får et lokalt versted til å gjøre det for seg. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 17. november 2007 Forfatter Del Skrevet 17. november 2007 den knakk vel ca 5-7cm fra der "hodet" startet ca.. Tenker at et lokalt verksted er løsningen, men hvor mye koster slikt? Det er en ganske god akustisk gitar, verdt rundt 2-3k, men hvis det er billigere å kjøpe ny, så kanskje jeg heller gjør det.. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Vel verkstedet selv må anslå hvor mye det vil koste. Det hele kommer vel ann på hvor mye de tar per time og hvor lang tid de tar, evt om de selv kjøper inn hals og tar profitt for det. Forhør deg med verkstedet hvor mye de tar seg betalt, kanskje noen her på forumet som har erfaring med konstruksjon av gitar (TWFA?) kan anslå hvor lenge det tar å bytte en hals? Vennen som jeg spiller med har fått knukket sin også for vel et år eller to siden og limte det selv, men han knakk den ikke over fret-boardet som det virker som at du har gjort. Hans løsning om å lime selv funger noelunde, men det å knekke over fretboardet er nok en helt annen problemstilling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå