ZubZerO Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Er det noen som kan si meg "step by step" om hvordan jeg skal lakke og eventuelt hva slags lakk jeg bør bruke for å få en slagfast (kjipt viss d blir ripa etter noen turer på lan ) og klar finish? Lenke til kommentar
jan rune Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Framgangsmåte [*] Start med å mattslipe kabinettet.180papir er bra [*] Avfett kabinettet [*] Så ett par lag med grunning.Matt slip hvert lag [*] Får ett fint resultat, så kan jeg anbefale å pusse med stålull før du begynner å føre på lakken. [*] Valg av lakk har også mye å si, ettersom billig lakk har en tendens til å renne. [*] Husk å lakk ett sted det er varmt, da bobler det ikke i lakken. [*] Hold sprayboksen langt ifra kabinettet når du lakker, bruk heller 8 strøk med lite lakk, enn 3 med mye. [*] For en slagfast finish du er ute, så må du bruke klarlakk, husk å la det tørke lenge mellom hvert strøk eller så får du ikke den glatte finishen. Har du tenkt til å lakke chrome så er ikke dette den rette framgangsmåten. En annen utvei kan jo være å kjøpe hammerlack på sprayboks. Hvis du er extra rå, få tak i pianolack. [ Denne Melding var redigert av: jan rune på 2002-01-05 23:28 ] Lenke til kommentar
Stone Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Hvilken lakk er enklest å bruke, samtidig sterkest mulig? Tenker da på en sort farge, helst noe som ligner på IBM stealth.(finnes det sort grunning?) Er fort å komme borti noe når man drasser et server tower på LAN! Har et beige Addtronics 7896a som skriker etter å bli lakket............... S-O Lenke til kommentar
GizmoRonimo Skrevet 21. april 2002 Del Skrevet 21. april 2002 Husk også at fronten av kassa er i plastikk. Det var et Chieftec tower ikke sant? Da må du bruke plastikk primer i stedet for grunning. Og personlig så synes jeg matt lakk er finest Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 26. april 2002 Del Skrevet 26. april 2002 Det er jo også mulig å få lakket kabinettet profisjonelt av bilverksteder(eller hvor i f*** man får lakka ting hen), kjenner en kar som fikk gjort det. Veit ikke helt hva det kosta, men det var ganske stili(Bil-lakk)!! Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 26. april 2002 Del Skrevet 26. april 2002 Quote: On 2002-04-26 23:40, PumpAction skrev:Det er jo også mulig å få lakket kabinettet profisjonelt av bilverksteder(eller hvor i f*** man får lakka ting hen), kjenner en kar som fikk gjort det. Veit ikke helt hva det kosta, men det var ganske stili(Bil-lakk)!! Koster mellom 3000-6000! Har sjekket opp, men denne prisen er uakseptabel! Lenke til kommentar
Predator Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Koster mellom 3000-6000! Har sjekket opp, men denne prisen er uakseptabel! Vel... Lakkering av en bil koster 3500 kr. Da kan umulig lakkering av ett kabinett koste 3-6000 Lenke til kommentar
clubzoda Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 med tanke på at man får tak i billakk som koster 100 000 +++ pr. liter, så høres jo ikke det så gæli ut :razz: _________________ modder søker pent kabinett å hacke med :razz: [ Denne Melding var redigert av: clubzoda på 2002-04-28 11:49 ] Lenke til kommentar
haakon_d Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Quote: On 2002-04-28 11:29, Predator skrev: Quote: Koster mellom 3000-6000! Har sjekket opp, men denne prisen er uakseptabel! Quote: Vel... Lakkering av en bil koster 3500 kr. Da kan umulig lakkering av ett kabinett koste 3-6000 Det koster mye mer enn 3500 å få en bil lakkert proffesjonelt, rundt 14-20000 vil jeg tro. _________________ Håkon Ophuus Devold NTNmemorial.com Godt gammelt LAN på sørlandet på vei mot nye høyder. Hørte jeg overklokking ? [ Denne Melding var redigert av: haakon_d på 2002-04-28 12:22 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå