Gå til innhold

Super Mario Galaxy - Forumets Hjelpetråd!

Litraphy

Anbefalte innlegg

hvor finner man de grønne stjernene?

Den første er vel i Battle Rock Galaxy, du får et brev fra Luigi som sier at han sitter fast der, dra og hjelp han så får du en grønn stjerne. Den andre mener jeg å huske at er i en "ørken bane". (Husker ikke hva den heter) Siste finner du i en vann bane med et stort tårn. (Husker heller ikke hva den banen heter.)

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er greia med den Lumaen som kan flytte på disse Cosmic -meteorene?

Er det slik at jeg må gå til han for å få han til å flytte meteorene slik at jeg FÅR nye stjerner å ta.. eller er det slik at jeg kan få han til å flytte meteorene VEKK, slik at jeg slipper å komme borti disse ekstra utfordringene?

Hvis jeg har flyttet ved en feil, har jeg da eventuelt "mistet" en stjerne? Eller i hvert fall sjansen til å få en? Eller kommer den tilbake igjen.. ?

Det er i hvert fall ønskelig å få så mange stjerner som mulig..

Takk, takk! :)

Lenke til kommentar

Sliter med litt flere ting jeg..

Er på;

The Garden(?)

Deep Dark Galaxy

Bubble Blastoff

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Det er på den planeten som har en liten miniplanet som imploderer, som er lik det spesielle stedet til dama, der du lærte å fly.. Uansett;

Jeg går inn i hula som leder til et stort dypt hull med vann i.. I bunnen ligger og er det blant annet et grønt skillpaddeskall, en sånn sjøorm, og restene av ei skute som er omringet av bomber..

På toppen, over vannoverflaten, så er det en sånn liten trollnisse og en Toad, og han sier at "If you freeze theese, you can use them to get up above", eller noe sånt..

GREIT! DET skjønte jo jeg også..

Problemer er; Hva gjør jeg? Hvor finner jeg eventuelt en sånn "is-sopp"? Akkurat nå kommer jeg ingen steder, og det er faktisk første gangen jeg står fast i dette spillet.. Har 89 stjerner..

Takker meget for hjelp! :)

Lenke til kommentar
Hva er greia med den Lumaen som kan flytte på disse Cosmic -meteorene?

Er det slik at jeg må gå til han for å få han til å flytte meteorene slik at jeg FÅR nye stjerner å ta.. eller er det slik at jeg kan få han til å flytte meteorene VEKK, slik at jeg slipper å komme borti disse ekstra utfordringene?

Hvis jeg har flyttet ved en feil, har jeg da eventuelt "mistet" en stjerne? Eller i hvert fall sjansen til å få en? Eller kommer den tilbake igjen.. ?

Det er i hvert fall ønskelig å få så mange stjerner som mulig..

Takk, takk! :)

Meterorerne flytter seg hele tiden, men om man snakker med Lumaen som flytter dem, flytter du bare meteoren til en ny galakse, sånn at du kan ta andre stjerner i den galaksen du flyttet den fra.(om du skjønte det) Men om du har flyttet den fra en galakse kommer den igjen etter e stund, så du har ikke mistet en stjerne..

:)

Lenke til kommentar

kristine (angående grønne stjerner):

det er tre grønne stjerner i spillet. den første jeg tok var den i buoy base. under vann er det et grønt rør som du kan få tilgang til ved hjelp av en bullet bill, her inne finner du den grønne stjerna.

du finner også en grønn stjerne i dusty dunes ved å fôre en hungry luma med noen starbits. du vil da få en launch star til en pyramide der du skal samle fem silver stars.

den tredje får du tilgang til etter at du har reddet luigi fra spøkelseshuset i ghostly galaxy. han vil da hjelpe deg med å samle stjerner ved å havne i trøbbel, og så sende et postkort til deg så du kan redde ham. en av stjernene du får er den siste grønne.

kristine (angående kjempen på "when it rains, it pours"):

jeg antar du mener muldvarpen på toppen av tårnet som sitter i kanonen og skyter bobler. på motsatt side av plattformen (altså bak muldvarpen) er det en rød bryter du må hoppe på. du vil da heve noen plattformer som vil holde seg oppe en viss tid slik at du kan klatre opp på dem og videre opp på kanonen muldvarpen sitter i. knus glasset noen ganger (sannsynligvis var det tre ganger) og muldvarpen vil pakke sakene sine og forlate området.

kristine (angående hemmelige stjerner i space junk galaxy og beach bowl galaxy):

space junk galaxy: finn en hungry luma og gi den star bits. du vil få en launch star til en planet som ligner mistenkelig på en gammel kjenning. knert alle fiendene på denne planeten for den hemmelige stjerna.

beach bowl galaxy: ta med deg et skall fra vannet og opp på land og bruk det til å åpne kista ved fossen. du kommer da til et område der du må bruke en isblomst eller to for å ta deg fram til stjerna.

bone:

jeg leste i en annen tråd at du hadde fått 105 stjerner, så jeg antar du fant ut av det du lurte på.

Lenke til kommentar

Jo takk, har funnet det ut! :) Skrev det i posten rett over din også..

Men, nå står jeg helt fast på "Luigis Purple Coins" ..ikke at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre.. Jeg klarer det rett og slett ikke.. :( .. Kommet til 113 stjerner og jakter på min 114. Har vel brukt 30 liv der nå, og enda ikke i nærheten en gang..

STOR kudos til de av dere som klarer dette brettet!! Det er nesten så jeg tror SMG -eventyret mitt stopper her.. :(

Lenke til kommentar

bone:

luigi's purple coins er en av de vanskeligere stjernene, men som du sikkert har lagt merke til så er selve brettet et større problem enn tiden du har til rådighet, så hold hodet kaldt. det viktigste er å planlegge en rute så du ikke trenger deg selv inn i et hjørne. personlig foretrakk jeg å gå mot klokka. de største ansamlingene mynter befinner seg der det ikke er "fast" grunn under; i klaser utenfor brettet (hopp og snurr deg tilbake) og i lange rekker over felter med mørk materie (hopp langt med z+a). på min rute hadde jeg rundt 45 mynter ved ekstralivet i øvre venstre hjørne og rundt 90 etter de lange hoppene. deretter gikk jeg inn i midten og tok de ti siste på tur tilbake til start hvor stjerna dukker opp.

Lenke til kommentar

Jeg klarte endelig den bana i går, etterå ha prøvd den i to dager :) Jeg starta å gå mot venstre også jobbe meg oppover og så til høyre. Lønner seg å prøve å få tak i de i klasser som henger "utafor" bana. Og husk, det er mer enn 100 mynter der, så det gjør ingenting at du bommer på en eller to.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hmm, jeg sitter ikke fast i spillet (ennå), men jeg lurer bare på noe vedr lagring. Jeg har nettopp kjøpt dette spillet, og har bare spilt en kort stund. Det jeg stusset litt på, var at det tok ganske lang tid fra jeg startet til jeg fikk spørsmål om jeg ville lagre. Siden jeg sjeldent har mulighet til å spille særlig lenge om gangen, lurer jeg på om det er noen måte å kunne fortsette der man stoppet sist, uten å måtte la konsollen stå på?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

hvorfor er det noen planetene i galaxen som har en krone forran seg når man er ferdig.?

har det på 3 av 5

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
nird:

kronene får du sammen med en melding som sier "galaxy complete" eller noe i nærheten, dvs at det ikke er flere stjerner å hente der.

jepp, fant ut det, men hvordan får jeg korna på de andre? er ikke fler stjerner, dukker det opp senere?

Lenke til kommentar

I går avslutta jeg (save+quit) med 21 liv, men i dag når jeg starter opp igjen har jeg bare 5. Skal det være sånn eller er det en sær bug? Hva i all verden er i så fall poenget med at de resetter livene? For meg virker det bare irriterende :wallbash:

Lenke til kommentar

Det skal vel være sånn, går jeg utifra.. Selv mistet jeg ca 50 liv på det en gang..

Men, det er egentlig veldig lett å skaffe nye liv..

Du har kassa "til høyre" der hvor Mushroom-romskipet står, der får du nytt liv, og så har du under spiraltrappa som går opp til ene observatoriet..

Og, hvis jeg husker riktig, så kan du bare gå inn i et observatorium og så ut igjen, så vil de ligge der på nytt, og da er det sånn sett bare å "hamstre" inn..

Lenke til kommentar

nird:

om du ikke har fått krona så gjenstår det stjerner i galaksen. enten er de skjulte eller så dukker de opp senere i forbindelse med en eller annen komet.

når det gjelder ekstralivene så mister du dem når du avslutter spillet. det kan virke surt, men ekstraliv bør ikke være et problem i smg. du får en rasjon grønne sopper fra mailtoad (vedlagt et brev fra peach) hver gang du starter å spille og med jevne mellomrom i spillets gang, samt at det ligger en håndfull strødd rundt i observatoriet. i tillegg er starbits og til en viss grad mynter også bidragsytere til at du ganske fort opparbeider deg en komfortabel ladning ekstraliv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...