Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Software feil på 1 år gammel Ipod, mulig for garanti?


CrashTestDummy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Først og fremst, forsøk å tilbakestille ipoden.

 

Toggle the Hold switch on and off. (Slide it to Hold, then turn it off again.) Now, press and hold the Menu and Center (Select) buttons simultaneously until the Apple logo appears, about 6 to 8 seconds. You may need to repeat this step.

 

Dersom dette ikke hjelper, sjekk om garantien på produktet er gyldig: https://selfsolve.apple.com/GetWarranty.do.

 

Hvis garantien ikke er utgått, kontakter du butikken hvor enheten ble kjøpt. Kvittering er i slike tilfeller ikke nødvendig. Når det gjelder reklamasjon, er det heller ikke slik at du nødvendigvis må ha kvittering eller emballasje for å opprettholde en slik rett. Så lenge du kan bevise at du har kjøpt produktet i butikken på annet vis, er dette mer enn godt nok. Kontoutskrift, sannsynliggjørelse og selv vitner kan i enkelte tilfeller være nok; dette begrenses stort sett kun av manglende kunnskap og service fra butikkens side. I tillegg er det slik, spesielt i elektrobransjen, at mange butikker oppbevarer kvitteringer i datasystemet sitt. Ta med ipoden til butikken og forhør deg om dine muligheter.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Dersom dette er en ikke selvforskyldt feil med selve iPoden (noe det ser ut til å være) har du krav på GRATIS retting/omlevering/avhjelp/heving/prisavslag osv. jfr. Lov om Forbrukerkjøp (2002) §§ 26 og 27.

 

Du har krav på 5 års reklamasjon, jfr. Fkjl. § 27, andre ledd da tingen er ment for å vare lenger enn to år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...