CrashTestDummy Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Ja jeg har vært så dum og mistet kviteringen og boksen på Ipoden, og nå har det skjedd noe med softwaren så den absolutt ikke vil virke, har jeg noen mulighet for å få den gratis reparert? Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Tviler veldig sterkt på det siden du ikke har kvitering eller annet. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Om det er kun en softvarefeil, så burde du jo gå inn i en ipod-forhandler og høre om de kan sende den inn for en oppdatering, og høre hvor mye det vil koste. Det vil nok ikke være store beløpet. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Dersom det er en software-feil, så er det vel bare å reinstallere firmware? Lenke til kommentar
badseeds Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Først og fremst, forsøk å tilbakestille ipoden. Toggle the Hold switch on and off. (Slide it to Hold, then turn it off again.) Now, press and hold the Menu and Center (Select) buttons simultaneously until the Apple logo appears, about 6 to 8 seconds. You may need to repeat this step. Dersom dette ikke hjelper, sjekk om garantien på produktet er gyldig: https://selfsolve.apple.com/GetWarranty.do. Hvis garantien ikke er utgått, kontakter du butikken hvor enheten ble kjøpt. Kvittering er i slike tilfeller ikke nødvendig. Når det gjelder reklamasjon, er det heller ikke slik at du nødvendigvis må ha kvittering eller emballasje for å opprettholde en slik rett. Så lenge du kan bevise at du har kjøpt produktet i butikken på annet vis, er dette mer enn godt nok. Kontoutskrift, sannsynliggjørelse og selv vitner kan i enkelte tilfeller være nok; dette begrenses stort sett kun av manglende kunnskap og service fra butikkens side. I tillegg er det slik, spesielt i elektrobransjen, at mange butikker oppbevarer kvitteringer i datasystemet sitt. Ta med ipoden til butikken og forhør deg om dine muligheter. Lykke til! Lenke til kommentar
General_Skurf Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Kvitteringen ligger som regel inne på butikkens sider, såder er det ingen problem. Viss jeg ikke husker feil så er det 1 års garanti og 2 års reklamasjonsrett på ipod. Da skal du kunne sende den inn på verksted (gjennom butikken) uten å få kostnader på dette. Lenke til kommentar
andeik Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Dersom dette er en ikke selvforskyldt feil med selve iPoden (noe det ser ut til å være) har du krav på GRATIS retting/omlevering/avhjelp/heving/prisavslag osv. jfr. Lov om Forbrukerkjøp (2002) §§ 26 og 27. Du har krav på 5 års reklamasjon, jfr. Fkjl. § 27, andre ledd da tingen er ment for å vare lenger enn to år. Lenke til kommentar
General_Skurf Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 han har ikke rett til omlevering/avhjelp/heving på ipod. Det er ingen doa tid på disse produktene så det må på verksted. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 han har ikke rett til omlevering/avhjelp/heving på ipod. Det er ingen doa tid på disse produktene så det må på verksted. Hva snakker du om nå? Kjøper en et produkt, produktet får en feil innenfor rammene av fkjl. så vil jo kunden i utgangspunktet ha de kravene. Og hvorfor snakker du om doa? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå