Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor - ADSL Turbo , dårlig hastighet ?!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg gikk fra max abonemang til turbo. Fikk bare problemer etter det. spesielt på upload, tregt og forferdelig... Med Max hadde jeg nesten 9000kbs ned og 700kbs opp

246641673.png

Og det til tross av at jeg har SNR på 12,5 og Line Att på 30db downstream

Endret av ASCIWhite
Lenke til kommentar
Men når det er sagt, så har stjelenor kommet seg litt i det siste. De er ikke så knakende gale på pris som de var.. Men blir nok alikenvel en god stund til jeg kommer til å sende pengene mine til stjelenor-kassa.

Når de kommer med noen gode tilbud skal jeg vurdere det..

lol, det er jo sånne som deg som gjør at telenor får fortsette. skjønner du ikke at eneste grunnen til at de har gått ned i pris er fordi nå har de endelig fått konkurrenter.. de er ikke noe bedre av den grunn, de gjør det bare for å fortsatt få folk.. støtt heller konkurrentene.

Lenke til kommentar
Jeg gikk fra max abonemang til turbo. Fikk bare problemer etter det. spesielt på upload, tregt og forferdelig... Med Max hadde jeg nesten 9000kbs ned og 700kbs opp

246641673.png

Veldig merkelig, eneste forskjell på Max og Turbo er prisen.

Lenke til kommentar

246641673.png

Veldig merkelig, eneste forskjell på Max og Turbo er prisen.

Vel. det var det jeg og trodde. Jeg sa klart fra til Telehor om at de IKKE skulle røre linjehastigheten min. Men selvfølgelig satte de den ned til 5mbt. Det var da de skulle sette den opp igjen det gikk åt skogen! Føst sa de at jeg ikke kunne få mer speed på linja mi. Da sa jeg at SNR og attenuation var meget god og de hadde bare med og få opp hastigheten igjen slik den var. Jeg hadde så nær 10 som mulig siden ADSL2+ kom her jeg bor og det er vel nærmere 3 år siden. ikke en eneste hickup på linja Jeg skal i teorien klare helt opp i 16000kb/s her på min linje men praktisk tror jeg vil være 12. De setter seg rett og slett på bakbeina og sier at de ikke har kapasitet til og gi meg mer, men jeg VET at kontaktpunktet mitt er bra (jeg kjenner installatøren) så jeg vet ikke om de jaevles med meg eller om det er at faktisk problem! Er veeeeeldig mistenkelig siden problemene begynte etter uvettig bruk av capping hos Telenor (caphappy kaller man slike). Det var en på teknisk som forsnakket seg til meg også når jeg sa jeg hadde 9000 ned han sa rett ut at det var merkelig for vi softcapper alltid linja til 7000kb/s når du har 8000 abonemang!

Jeg har faktisk hatt 15.000 CRC og 4500 HEC feil det siste døgnet. Jeg har bestillt meg nytt modem/router i tilfelle mitt har fått seg en knekk. Jeg tror heller ikke kapasiteten på linja har gått opp noe spesielt siden det er jeg som installerer de fleste adsl linjene her opp hvor jeg bor. Om det ikke funker med nytt modem må de sette ned hastigheten på linja mi ytterliggere og da blir jeg lei meg, vonbråten og pissesur + at Telenor mister en kunde. Det kommer fiber her til sommeren og da er det bye bye 4eva for min del! 30 ned og 10 opp til 650 i mnd er gudd shait :)

Endret av ASCIWhite
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...