MeepTheSheep Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Er det noen andre som opplever dårlig hastighet ? På telenor sin side står det att linja er satt til 12000/650, men jeg får aldri over 4mbit. Fungerte helt OK ca 2 uker siden..men opplevde merkelig download hastigheter siden..så kjørte litt speedtester. Kan også se det hvis jeg laster ned 2 filer fra to forskjellige steder, når jeg bare laster ned en fil ligger den på ca 460 kb/s. Når jeg starter opp fil nr2, vil hastigheten forandre seg slik at det totalt blir 460 kb/s til sammen. http://www.speedtest.net/ 3803 kbps Samme hastighet på diverse land, inkludert Sverige or Norge..som jeg pleide å score 12xxx på. http://www.itavisen.no/ (speedtest) 3 778 kbit/s Ja, noterer bare nedlast..upload ser ut till å stemme med mitt abbon. Andre som har lignende problem ? Har ikke fått noen respons fra kundeservice enda ;( Lenke til kommentar
rottert Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Jeg har samme problemet. Bruker trådløst via zyxelrouteren jeg da. Trådløse delen på den er helt på trynet ustabil og dårlig. Hjelper av og til litt å skifte frekvens, men er fortsatt meget ustabilt. Nå vet jeg ikke om det er samme tilfelle til deg. Restart og/eller ny registrere deg på nytt i routeroppsettet kan hjelpe. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Jeg har samme problemet. Bruker trådløst via zyxelrouteren jeg da. Trådløse delen på den er helt på trynet ustabil og dårlig. Hjelper av og til litt å skifte frekvens, men er fortsatt meget ustabilt. Nå vet jeg ikke om det er samme tilfelle til deg. Restart og/eller ny registrere deg på nytt i routeroppsettet kan hjelpe. Blir det problematisk å dra kabel fra routeren til PC-en? I ca 2minutter slik at du kan fastslå at det er trådløstnettverket som taper seg? Lenke til kommentar
MeepTheSheep Skrevet 17. november 2007 Forfatter Del Skrevet 17. november 2007 (endret) Jepp, router = Zyxel 660HWT (modem og router i samme boks) Bruker ikke wireless delen, den er slått av. Endret 17. november 2007 av MeepTheSheep Lenke til kommentar
Humbo Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Har du sjekket med Telenor hvor mye kapasitet sentralen har? Her hvor jeg bor har de klart å koble på 183 brukere på en sentral med totalt 6 mbit kapasitet. Som dere sikkert skjønner så kan hastigheten på nettet her være litt laber i typiske surfetider. Full pris må vi også betale, tross utallige henvendelser til Telenor. Lenke til kommentar
breisladd Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 telenor = stjelenor aldri kjøp noe fra de.... Lenke til kommentar
Humbo Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 telenor = stjelenor aldri kjøp noe fra de.... Enig! Lenke til kommentar
breisladd Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Men når det er sagt, så har stjelenor kommet seg litt i det siste. De er ikke så knakende gale på pris som de var.. Men blir nok alikenvel en god stund til jeg kommer til å sende pengene mine til stjelenor-kassa. Når de kommer med noen gode tilbud skal jeg vurdere det.. Lenke til kommentar
Nmcu Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Telenor er stort sett veldig bra. Jeg fikk litt lav hastighet der ute selv. Lenke til kommentar
kilik_02 Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Telenor - sier vel det meste! Har alltid problemer, med di. venter på fiber!!!!!!!! Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Jeg har hatt store problemer med Nextgentel, men ikke med Telenor. Verken via kabel eller ADSL. Jeg ringte de angående Turbo, men maks nedlastning til meg er 2.7mbit. Bor for langt unna sentralen. Lenke til kommentar
kaasa92 Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Bumper tråden. Har nå fatt turbo av telenor og ny router/modem, Speedtouch 780WLT. Problemet er at trådløs biten ligger på ca. 3000-4000 kb/s, mens med kabel funker det fint (rundt 12000 kb/s). Kan ikke ha kabel på PC-en jeg sitter på nå, må ha trådløst og kan ikke flytte routeren. Er det noe jeg kan stille på i router menyen for å få raskere hastighet og sterkere signal? Hvilken kanal er det lurt å bruke? Lenke til kommentar
Katoona Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 (endret) Telenor er helt klart kongen når det gjelder service. Endret 14. mars 2008 av Katoona Lenke til kommentar
dj_vega Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Definitivt Ikke!, Mitt internett 3000/350 har vert ustabilt i 2 mmd, nå har aldri passert 3mbit, i tilleg så bruker de ca 2 dager på å svare på mail. ---- Har veldig lyst på Lyse Fiber Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Telenor er stort sett veldig bra. Jeg fikk litt lav hastighet der ute selv. Veldig bra kan man ikke akkurat si, du hadde ekstremt høy ping. Har selv 14 til den Oslo serveren Lenke til kommentar
kaasa92 Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 En test jeg tok nå. Opphastigheten er slik den skal være, men ikke nedhastigheten. Hva skal jeg gjøre for å få den bedre. Er trådløs det er snakk om. Hvilken kanal på routeren? Har dette noe å si? Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 (endret) Jeg har også Telenor Turbo - og dette er resultatet mitt: http://www.speedtest.net/result/246622292.png Må si jeg er fornøyd. Endret 15. mars 2008 av Rayline TWB Lenke til kommentar
Tydeus Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Veit ikke hvordan det er med telenor, men jobber for en konkurent. Trådløst er "fint" i teorien, men alt for ustabilt. Vi garanterer kun hastighet ved kablet nettverk ikke trådløst, da trådløst blir mer påvirket av lokale forhold som vegger/senderutstyr osv. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Hørtest rart ut at de ikke kunne svare på problemet enda. Det tok 3 virkedager fra jeg meldte fra om svært ustabilt nett til det var montør her for feilsøking og bytte til nyere router, helt gratis. Telenor 2500/350 abbonement. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå