RuneKid Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 (endret) Vel, når jeg slår på PC-en kommer det, etter 10 sek: "Windows kan ikke starte fordi denne filen mangler eller er skadet \WINDOW\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM Du kan reparere filen ved å starte Installere Windows fra den orginale CD-ROMen. Velg 'r' i åpnings-skjermbildet for å reparere" Jeg slår den av, setter in en sølv-farget CD med "Windows XP Oppgradering" eller noe på (usikker på om denne er den rette), og slår den på. Etter dette kommer den til mellom lastingen og velging av bruker, så blir skjermen (BenQ T705) svart. Det er ikke skjermen, for den fungerer fint på en annen PC vi har, og det samme hender med den andre skjermen (ViewSonic VG700b). PC-en er maks 2 år gammel, og bruker XP Har hatt problemer med musen [basic Optical Mouse (Microsoft)] før også. Andre software ting: Microsoft Digital Media Pro Keyboard (Model 1031) Sp-168 (Høyttalere) Hva skal jeg gjøre... Endret 17. november 2007 av RuneKid Lenke til kommentar
Romis Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Formater PC-en. Du kan gi den til en data kjede, de gjør det for en tusen lapp. Lenke til kommentar
Dannyc13 Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 hmmm.... den cden du satt inn lukter piratkopi på lang avstand så lenge den er sølvfarga den orginale cden er veldig bra illustrert med avtrykk og er litt halvt oransjefarga Lenke til kommentar
Dannyc13 Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 du trenger jo ikke opplyse om skjerm og høytalere!! de hakke no å si.. kan du si mer om prosessorhastigheten og ram? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Oppgradering cdene er søvfargede, men de har jo selvfølgelig MS logo osv. Skal du kunne reparere, eller reinstallere må CD/DVD stå som en enhet før harddisk på boot/oppstart i BIOS. Når du starter opp med CDen så vil det dukke opp at du skal trykke enter for å starte opp fra cd. Lenke til kommentar
RuneKid Skrevet 18. november 2007 Forfatter Del Skrevet 18. november 2007 Formater PC-en. Du kan gi den til en data kjede, de gjør det for en tusen lapp. Jeg har ikke så god peiling på PC fiksing.. Storebroren min flyttet nettopp ut, og jeg sitter igjen med alt ansvaret hmmm.... den cden du satt inn lukter piratkopi på lang avstand så lenge den er sølvfarga den orginale cden er veldig bra illustrert med avtrykk og er litt halvt oransjefarga Jeg tviler jeg sterkt på, men jeg er redd at det kansje er en oppgradering?! du trenger jo ikke opplyse om skjerm og høytalere!! de hakke no å si.. kan du si mer om prosessorhastigheten og ram? Finner jeg det ved å åpne den opp? Jeg er litt usikker. Oppgradering cdene er søvfargede, men de har jo selvfølgelig MS logo osv. Skal du kunne reparere, eller reinstallere må CD/DVD stå som en enhet før harddisk på boot/oppstart i BIOS. Når du starter opp med CDen så vil det dukke opp at du skal trykke enter for å starte opp fra cd. Skal prøve... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå