Gå til innhold

Lydsystem til LITE rom

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg bor i dag hjemme på et rom som måler ca 6kvm og skal ha et nytt lydanlegg her nede. Anlegg blir vel kanskje å ta i da jeg snuser på Logitech sine modeller. Jeg har nettopp kjøpt meg Xbox 360, så dette skal bli et rom med god lyd osv.

Selvom rommet mitt er veldig lite, så må jeg fortsatt ha god lyd. Jeg har sett mye på Z-4e fra Logitech, siden dette virker som om det kommer best ut allround.

Noen som har forslag til andre som kan gi bra lyd til et så lite rom? Bassen må være god, ikke kjip og slafsete.

Som sagt, lyden kommer ikke til å kjøres på maks hver dag, men det må kunne spille høyere enn vaskemaskinen på badet ved siden av.

Og forresten, hvordan er disse billig-setta til Logitech? De spiller kanskje høyt nok, men er lyden god nok?

Pris spiller her inn, vil helst holde meg under 1000 kr. Forøvrig er jeg utstyrsfreak så tar gjerne alle forslag godt i mot :D

- Daniel ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min erfaring er at høyttalersett fra Logitech eller Creative etc. funker veldig bra til spill og film, men er så godt som ubrukelige til musikk. (Dette etter å ha testet toppmodellen til Logitech.) Hvis du er opptatt av å ha god lyd når du spiller musikk vil jeg derfor anbefale deg å stikke på f.eks Hifi-klubben, og kjøpe en forsterker og et par høyttalere. Dersom du ikke trenger CD-spiller kan du få et bra anlegg til 3000, som spiller fletta av alle satelitt+woofer-pakker.

Lenke til kommentar

Problemet er da at jeg har lite å rutte med. Og hvis du mener Z-5500 er dårlig til musikk så er det 100% imot min erfaring. Jeg vet at mange andre også synes det, og jeg er ikke akkurat audiofil, men musikken som i hovedsak spilles er trance, hardstyle osv. Vet ikke om musikktype har mye å si på disse anlegga.

Skal bare ha sub + 2 satelitter

Lenke til kommentar

Hehe, skjønner. Men når jeg sa ubrukelig til musikk mente jeg MUSIKK, ikke trance :p (sorry, ikke meningen å være frekk, ikke ta det personlig). Og god lyd for å spille annen musikk enn trance får man ikke for 1000 kroner. Men jeg regner med et hvilket som helst 2.1-system til rundt tusenlappen holder i lange baner til dine behov.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg ville ikke kjøpt Z4i.

Jeg har det selv og ble litt skuffet. Lyden er ganske god for å være PC-høytalere, men de skurrer som bare det når det er en mobil i nærheten. Og det er ikke lydkortet eller noe annet.

Jeg ble enda mer skuffet når jeg prøvde Creative Inspire T10, Gigaworks T20 og Gigaworks T40. Alle disse hadde faktisk finere lyd! Og det er selv om T10 er bittesmå og koster 300 kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...