Gå til innhold

Har jeg rett på å få med Installasjons-CD når jeg kjøper PC?

DiskusJon

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte en Acer Aspire 5610Z for noen måneder siden på Mamoz. Nå er det dags for å reinnstalere tror jeg, for det begynner å bli en del feil som irriterer meg. Nå fulgte det ikke med noen innstalasjons-CD for Vista, og det jeg lurer på er om jeg kan kreve å få tilsendt en slik?

Dersom jeg ikke har dette, vil det vel bli mye driver-styr kan jeg tenke meg, eller klarer Vista å finne brorparten av dette selv? Kan jeg i så fall laste ned Windows Vista lovlig noe sted? Koden er jo klisret under PC-en...

Edit: Kanskje feil plassering på tråden?

Endret av all2sleepy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, tror du ikke har noen rett til det. Det finnes sannsynligvis en recoverypartisjon på harddisken din, denne kan aktiveres ved oppstart ved en eller anen kombinasjon av F-taster. Les brukermanualen for maskina for mer info, det står garantert der. Denne recovery-funksjonen resetter sannsynligvis maskina til fabrikkoppsettet, dvs slik den var da du fikk den.

Lenke til kommentar

Hallo! Har du tenkt å formatere harddisken, så vær så snill og brenn ut recovery-platene først.

Det er typisk i dag at kundene selv må brenne ut platene selv. Og det er det første de bør gjøre når de har fått installert windowsen. På Recoveryplatene liggger operativsystemet, drivere og slikt.

Det er de platene du skal bruke for å reinstallere windows.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...