Gå til innhold

Har et stort virus problem!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har fått et kraftig virus e.l

Historikk:

Tidlig i dag så lastet jeg ned MagicISO, med en gang det var lastet ned så poppet AVG Antivirus opp og sa det var virus, jeg trengte MagicISO veldig mye da, så jeg trykka på "ignore"

Det fungerte ikke likevel, så jeg lastet ned MagicISO fra et annet Mirror..

Da fungerte det, så fant jeg ut at jeg trengte MagicISO virtual drive, jeg lastet ned det.

Kort tid etter hengte PC-en seg opp, Ctrl-Alt-Delete funka ikke så jeg slo av PC-en manuelt og startet opp PC-en på nytt.

Da var PC-en veldig treig til å starte opp, den brukte minst 5-6 min (vanligvis tar det 1 min eller mindre)

Når PC-en endelig var på så hadde den automatisk endret til "klassisk windows visning" jeg endret dette, og med en gang så klikket PC-en, igjen...

Jeg holdt inne startknappen og startet den på nytt (like treig)

Når den var på igjen så var "startlinjen" borte og internett fungerte ikke, heller ikke noen andre programmer

Jeg fant avg.exe filen og fikk startet å scanne PC-en, den fant seks "threats" 4-5 trojanske hester og noe annet jeg ikke husker hva het.

Så prøvde jeg å restarte igjen med starknappen, da var den fortsatt like treg og startlinjen var borte..

Kan noen værsåsnill hjelpe meg med dette?

EDIT: Løst!

Endret av Dreadlord531
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjør hjt, velg "Do a system scan only", sett merke framfor følgende linjer og klikk Fix checked:

O2 - BHO: Internet Security Class - {A75E294E-C047-4D29-B07E-37B792881BEF} - (no file)

O8 - Extra context menu item: &Search - http://edits.mywebsearch.com/toolbaredits/...?p=ZJxdm131YYNO

O16 - DPF: {1D4DB7D2-6EC9-47A3-BD87-1E41684E07BB} - http://ak.exe.imgfarm.com/images/nocache/f...p1.0.0.15-3.cab

O21 - SSODL: printers - {13645921-1044-48F1-A8D3-369C480A0912} - libcintles3.dll (file missing)

Deretter kunne det være en ide å ha kjørt Combofix (for sikkerhets skyld):

Hent Combofix, og legg det på skrivebordet

Kjør combofix.exe, og følg veiledningen.

Du må ikke klikke på vinduet mens programmet kjører.

Post loggfilen fra combofix (c:\combofix.txt).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...