MysticoN Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 kjøpt ny cpu, og siden jeg aldri har hatt intel før må jeg spørre. er 60 grader mye? Denne tempraturen får jeg i bios før jeg har "tørt" å instalere windows. Lenke til kommentar
Tommsern92 Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Er vel ikke helt sikker på om det er så mye men min Intel core 2 duo ligger på rundt 34 grader vanlig... Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Hvilken prosessor? Kjenn på kjøleribben, er den fryktelig varm eller er den kald? Om varm, sjekk at viften går for fullt/går. Om kald, monter kjøleren igjen. Tyder på dårlig kontakt mellom IHS og kjøler Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 17. november 2007 Forfatter Del Skrevet 17. november 2007 har en : Intel Core 2 Duo E6750 2.67GHz 1333Mhz Socket LGA775, 4MB http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=338082 Lenke til kommentar
JaneATaber Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 (endret) Husk også å legge på litt kjølepasta dersom du ikke bruker den som sitter på fra Intel (en kladd under kjøleren) http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=1133&a...nt_Random=12088 Dersom du skal legge på kjølepasta kan du se hvordan dette er gjort på en av de nederste bildene... Endret 19. november 2007 av JaneATaber Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Min E6550 ligger på 39C med stock-kjøleren. Lenke til kommentar
strayder Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Kjøle pasta er alfa og omega og kanskje enda viktigere å gjøre ordentlig enn all verdens digre vifter. Den er der for å lede varmen fra CPU/GPU og over i kjøle ribbene / heat pipe og så er det viftas jobb å kjøle sist nevnte. Så det sier seg selv at hvis denne varme overføringen IKKE finner sted har du en varm CPU og kalde kjøle ribber. Så vær ekstra påpasselig med kjøle pastaen og på se at du får den på riktig. "More is better" gjelder altså ikke her for blir det for tykt leder pastaen dårlig og CPU får for lite kjøling.. Forsøk å legge et så tynt, men jevnt lag du klarer. Det skal ikke "tyte" ut på sidene, da har du gjort feil. Det "dumme" er at du ikke får sjekket om det ble bra FØR du skrur alt på plass igjen og fyrer PC-en. (Lukk igjen alt som skal være lukket på kabinettet hvis ikke får du gale målinger...) Står varmen i stil med kjølingen? Er CPU for varm i forhold til hvor fort viften går? Da må du prøve en gang til .... Lenke til kommentar
HøttenTøtt Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 (endret) Kjøle pasta er alfa og omega og kanskje enda viktigere å gjøre ordentlig enn all verdens digre vifter. Den er der for å lede varmen fra CPU/GPU og over i kjøle ribbene / heat pipe og så er det viftas jobb å kjøle sist nevnte. Så det sier seg selv at hvis denne varme overføringen IKKE finner sted har du en varm CPU og kalde kjøle ribber. Så vær ekstra påpasselig med kjøle pastaen og på se at du får den på riktig. "More is better" gjelder altså ikke her for blir det for tykt leder pastaen dårlig og CPU får for lite kjøling.. Forsøk å legge et så tynt, men jevnt lag du klarer. Det skal ikke "tyte" ut på sidene, da har du gjort feil. Det "dumme" er at du ikke får sjekket om det ble bra FØR du skrur alt på plass igjen og fyrer PC-en. (Lukk igjen alt som skal være lukket på kabinettet hvis ikke får du gale målinger...) Står varmen i stil med kjølingen? Er CPU for varm i forhold til hvor fort viften går? Da må du prøve en gang til .... Hei, min CPU ligger på 35 med stock kjøler(viss det er luft kjøling) Dette er min E6600 som er overklokket til 3Ghz. tok ut CPU kjøleren og satte den på plass igjen så sank temperaturen med 10-15grader Rare greier. Ville nok prøvd å ta den ut og inn igjen Dette var nok pga at Komplett hadde montert det feil veg Endret 20. november 2007 av HøttenTøtt Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 60 grader er altfor mye idle på den cpu'en.. hvis du ikke har den i badstua da..? demonter, rens med isopropanol, legg på et mikroskopisk lag artic silver, og sett ting sammen igjen. temp burde ligge på 30'tallet idle, og et sted mellom 40 og 50 ved hardkjør. (Nærmere 65 hvis di klokker virkelig hardt) kan alltids anbefale å kaste stock-kjøler og kjøpe en Noctua U9F, den er stor og fin og lydløs og kjøler bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå