Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

2 Problemer med Selvbygd PC

Anbefalte innlegg

Har 2 meget spesielle problemer med min selvbygde PC.

Jeg kjøpte denne pakkeløsningen fra komplett (Kabinett og GPU er litt annerledes).

Etter to uker gikk strømforsyningen og jeg sendte den inn til Komplett for reparasjon, og etter en måneds tid fikk jeg den tilbake med ny PSU -> Corsair 450W

Maskinen funka da helt greit. (men testa bare en gang).

Så bestemte jeg meg for at det HK som fulgte med i pakkeløsningen holdt ikke mål og kjøpte meg derfor et MSI K9N Platinum kort, demovare fra komplett.

Jeg byttet Hovedkort og prøvde å starte, viftene gikk men skjermen forble svart. Etter å ha dobbeltsjekket at alt satt ordentlig på byttet jeg rett og slett tilbake til det gamle HK for å se om det kanskje var noe galt med det nye HK.

Når jeg prøvde å starte da kom det pipesignaler og skjermen forble svart.

Det jeg gjorde da var å ta ut den ene RAM brikken, og da funket det. Jeg prøvde å bytte brikke og det funka fortsatt, men begge brikkene sammen funker ikke.

Jeg satte dermed inn det nye HK og brukte bare en RAM brikke og alt funka.

Så det andre problemet

Jeg kan bare skru på PC-en en gang, for å få den til å starte opp andre gang må jeg først skru av strømmen bak, vente i 5 sek og så skru på igjen.

Jeg mistenker at det er de små pinsene sin skyld, ettersom ringen rundt på knappen aldri lyser blått mere, som jeg er ganske sikker på at den gjorde. Jeg har satt de pinsene slik at skriften vender "utover"

Noen som har en anelse om hva som kan ha skjedd med RAM brikkene eller har en løsning på det andre problemet?

Takker for alle svar.

Rambz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet du har med strømforsyningen din har jeg også hadt. Den jeg hadde var da gammel og sliten så jeg kjøpte ny. Så fixet problemet seg

(man kan få produksjons feil eller så har de prød å fixe feilen).

Når De gjellder Ram brikken er den ene historie og du burde da sende inn begge siden de er matched. Du kan jo kjøre Memtest86 men siden de er nye så bytt dem.

Bytt rammen og PSU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...