Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløs hjemmenettverk har internett problemer

Anbefalte innlegg

Vi deler trådløs internett med naboene og nettverket fungerer fint, men internettet funker ikke så bra. Naboene får internett inn, og har derfor en trådløsruter for seg og en for oss. Vår ruter er en "Linksys Wireless-N Gigabit Router, WRT350N" Det går greit å koble seg til, men noen ganger får vi ikke internett. Andre ganger funker internettet helt fint. Ruteren kjører i DHCP Server stil.

Gangene internettet ikke funker så:

Under Inernett-gateway i nettverkstilkoblinger så er internett tilkobling deaktivert, og kan ikke aktiveres.

Finnes PC-en i "DHCP Client Table" som er en oversikt i ruteren over PC-er tilkoblet nettverket.

PC-en har en IP addresse som stemmer med det DHCP Serveren skal gi PC'ene. IPene skal ligge mellom xxx.xxx.x.100 og 149. PC'ene får da 100, eller 101 som oftest.

Gangene internettet funker så:

Har PC-en en mer eller mindre tilfeldig IP addresse. Feks. 23 eller 46, som ligger utenfor det ruteren skal gi.

PC-en finnes ikke i "DHCP Client Table", og det virker som om ruteren ikke vet den er tilkoblet.

Jeg kobler meg til riktig nettverk hver gang, med forskjellig PC-er. Alle PCene har hatt internett tilgang med dette nettverket før, men samtidig så har alle PCene også ikke fått det. Jeg vet ikke hva jeg må gjøre for å fikse dette, er ruteren ødelagt eller må noen instillinger bare justeres?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...