Gå til innhold

Maskinen restarter, minne?

bobbyen!

Anbefalte innlegg

Har i det siste fått problemer med at maskinen restarter plutselig. Har minne tatt dagen eller er det kanskje hovedkortet?

Har klokket PC-en ganske bra, tenkte kanskje det var det ville hjelpe å klokke den ned igjen men fortsatt samme problemet :(

Her er oppsettet mitt.

Geil 2GB DDR2 PC6400 800MHz Ultra

Intel Core 2 Duo E4300 1.86GHz Socket775

Silver Power Strømforsyning ATX-400W

Seagate 250GB S-ATA II NCQ 7200RPM

Asus P5N-E SLI nForce-650i SLI 775

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Vet ikke om du har funnet svar på problemet ditt, men jeg hadde akkurat samme problem med mitt Geil 2GB DDR2 PC6400 minne.

Etter å ha lest litt på forumet, så fant jeg ut at den automatiske innstillingen av volten i bios ikke stemte med mitt minne.

Jeg satt opp volten til 2.1V, og har ikke hatt problemer siden.

Mvh

Ingar

Har i det siste fått problemer med at maskinen restarter plutselig. Har minne tatt dagen eller er det kanskje hovedkortet?

Har klokket PC-en ganske bra, tenkte kanskje det var det ville hjelpe å klokke den ned igjen men fortsatt samme problemet :(

Her er oppsettet mitt.

Geil 2GB DDR2 PC6400 800MHz Ultra

Intel Core 2 Duo E4300 1.86GHz Socket775

Silver Power Strømforsyning ATX-400W

Seagate 250GB S-ATA II NCQ 7200RPM

Asus P5N-E SLI nForce-650i SLI 775

Lenke til kommentar

Jeg selv har vært borti slike problemer før, men med datamaskiner så har man dessverre ingen standard løsning på alle problemer.

men noen tips du kan gjøre er:

- Ta og fyr opp maskinen, og ta og finn ut om maskinen din restarter seg på samme tidspunkt. f.eks etter nøyaktig 12 minutter.

- Restarter den seg etter du setter den til og utføre en spesiell oppgave?

- Hva slags skjermkort har du? noen skjermkort har en tendens til og ta det den trenger av PSU (strømforsyningen) og den er ikke sparsom heller.

- Har du prøvd og bytte Power supply?

- Har du prøvd og fyre opp maskinen på vanlig måte og utføre vanlige ting, som musikk avspilling, film, spill osv. med kun en minnebrikke ( dette fungerer selvfølgelig kun hvis du har 2x1GB minnebrikker)

- Du kan prøve som Ingarl sa, og stille inn volten på minnet. dette utføres i biosen, usikker på hva den står på men kan tenke meg den står på 1.9 volt. prøv og still den inn på 2.1.

- Reset CMOS?

- Prøv og bytt minne slots på hovedkortet, det kan skje at minneslotsene tar kvelden.

Det var noen tips som du kansje kan prøve.

Håper det ordner seg til slutt.

Mvh Z

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...