Inspector7 Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Jeg har nå vært denne konservative typen og klarma meg til Windows 98se i lang tid. Men nå tenkte jeg at jeg måtte lære meg et nytt O/S inn og ut, så jeg har tenkt å formatere burken og legge inn enten Win2k eller WinXP. Men hvilke av de to skal jeg da ha? Jeg spiller en del (mest cs), bruker en del forskjelllige programmer, og bruker egentlig pc'en til det meste. Jeg er vel egentlig en relativt erfaren pc-bruker, men har somsagt lite peiling på valg av XP/win2k. Hvilke av de to bør jeg da velge? Hvilke forskjeller er det på programvare kompabitibilitet dem imellom? Skulle jeg da velge enten XP eller win2k da. Hvilke O/S utgaver bør jeg velge? Tenker da på eventuelle service packs, og pro/advanced utgaver. Språk spiller ikke noen stor rolle egentlig. En siste ting jeg lurer på er hvordan XP og win2k legges inn fra scratch på en helt nyformatert pc. Bootdisker? Boot cd-rom'er? Takk for all hjelp og alle svar Lenke til kommentar
Espen F Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 siden du sier du spiller, så ville jeg nok gått for winXP pro ENGELSK uten sp1.. grunnen er det at w2k ikke er et spill-os.. og winxp er faktisk bedre, og du får kanskje 0,05 fps mer med xp.. alt teller.. Grunnen til at du bør velge engelsk xp er at de er mye kjappere ute med oppdateringer enn den norske og den er mer stabil. Grunnen til at du ikke skal ha med sp1 er at den er utrolig buggette.. den kan virke veldig fint for noen, og helt på bærtur for andre.. Grunnen til pro og ikke home, er at i pro så har du litt flere funksjoner.. som f.eks, å kunne logge deg på et domene når du er på lan.. mitt tips er at det første du gjør etter å ha innstallert xp er å høyreklikke på desktop, velge windows classic som theme.. så blir du kvitt teletubbies-land, som det ble så fint beskrivet som i en annen post, Men du må også huske at xp trenger litt mer ram, litt mer pross og litt mer plass (spesiellt plass), enn win2k.. så ha minst 5 gig ledig på dedikert os-disk og ikke innstaller noe annet på den disken da winxp vokser og vokser.. dette er blandt annet at den lager systemrestore-punkter.. som er utrolig kjekke.. fucker du opp maskina, så kan du redde den ved å sette datamaskinen en uke eller to tilbake.. dette har reddet meg et par ganger. Lenke til kommentar
Sugx Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Ahhh fake sjekk signaturen din Ellers må jeg si at XP er ett OS som suger hardt. 2k er mye bedre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå