Gå til innhold

3 spørsmål om mus - 2 problemer, et kjøpsspørsmål

Anbefalte innlegg

1. Jeg har en trådløs Logitechmus (Cordless Optical Mouse for Notebooks) som er ca 3 år gammel. Venstreknappen er blitt så sykt treig. Må trykke hardt for å få den til å reagere. Er det rett og slett bare slitasje (meget mye brukt) eller er det software?

2. Jeg bruker nå min optiske USB-mus fra Dell som reserveløsning. Problemer er at jeg klarer ikke å få musepekeren til å bevege seg fortere. Når jeg går inn i musegenskaper og skal stille på den slideren som bestemmer farten vil han ikke bevege seg fra det laveste nivået. Er det drivere eller hva er det?

3. Skal kjøpe meg ny mus. Var sykt fornøyd med den Logitechen jeg har hatt. Noen tips til ny. Prisen bør ikke være for høy, men det er sykt viktig at den er god. Er jo tross alt den jeg bruker mest på en PC :)

Takk for hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1: Tvilsomt at det er softwareproblem. Dette kan være flere ting:

- Skitt under knappen. Skru opp musen og ta ut hybelkaninene.

- Dårlige batteri

2: Dette er helt sikkert driverproblem

3: Jeg vil anbefale Logitech igjen, ettersom du allerede er fornøyd med de. Er det viktig at den skal være liten og snerten, eller blir det stort sett skrivebordsbruk? Makspris?

Alternativer:

V220 Cordless Optical Mouse for Notebooks. Meget kurant bærbar-mus. Pris: Under 300,-

MX™620 Cordless Laser Mouse (skrivebordsmus). Pris: ca. 450,-

VX Nano Cordless Laser Mouse for Notebooks. Verdens minste USB-mottaker. Pris: 600

V470 Cordless Laser Mouse for Bluetooth®. Blåtann er kjekt. Pris: ca. 450,-

---

Håper dette var til litt hjelp. :)

Lenke til kommentar
1: Tvilsomt at det er softwareproblem. Dette kan være flere ting:

- Skitt under knappen. Skru opp musen og ta ut hybelkaninene.

- Dårlige batteri

2: Dette er helt sikkert driverproblem

3: Jeg vil anbefale Logitech igjen, ettersom du allerede er fornøyd med de. Er det viktig at den skal være liten og snerten, eller blir det stort sett skrivebordsbruk? Makspris?

Alternativer:

V220 Cordless Optical Mouse for Notebooks. Meget kurant bærbar-mus. Pris: Under 300,-

MX™620 Cordless Laser Mouse (skrivebordsmus). Pris: ca. 450,-

VX Nano Cordless Laser Mouse for Notebooks. Verdens minste USB-mottaker. Pris: 600

V470 Cordless Laser Mouse for Bluetooth®. Blåtann er kjekt. Pris: ca. 450,-

---

Håper dette var til litt hjelp. :)

Takk for det. Får se å åpne den opp og kikke litt under knappene:) Vil forresten en blåtannmus kunne virke på PS3?

Lenke til kommentar
Det vet jeg ikke. Har knapt nok prøvd PS3, og har definitivt ingen planer om å skaffe meg en. :)

Da var musa god igjen. Fant ikke noe hybelharepuser, men hjalp tydelig vis å skru den opp og skru den sammen igjen...

Og der var den dårlig igjen... Bestiller ny jeg :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...