DTS Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) Kan vel muligens se litt bryskt ut når jeg leser over hva jeg selv har skrevet ja, men det var ikke ment bryskt, så beklager hvis du oppfattet det slik... Etter hva jeg leser ut fra svarene dine, så motsier du deg selv da... Først sier du at du betviler problemet og at Nokia evnt. ville ha utbedret disse, mens i den neste setningen sier du at Nokia bundler telefonene med feil type kabler.?.? For det er det du sier, ut ifra den siste setningen din?.? Samme hvordan du snur og vender på dette, så blir det et kabelproblem... -Får du kontaktsbrudd, så er kabelen et problem. Samme om den sitter i en "hub" eller ikke. For dette skal ikke skje... -Hvis teorien din om USB 2.0 stemmer, og N73, E65, etc. mot formodning skulle støtte USB 2.0 dårlig, så har du også et kabelproblem, for da kommer telefonene bundlet med "feil" type kabel. Jeg kjører ikke kabelen i en "usb-hub", så denne unnskyldningen i Nokia's favør blir for tynn. Endret 3. desember 2007 av DTS Lenke til kommentar
knutaj Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Forskjellen er at jeg mener problemet ligger i PC, NSU eller telefon, mens du mener den ligger i kablen. Hadde det vært så enkelt som om at CA-53 ikke kan brukes til flashing, vil det vært en smal sak for Nokia å satt foten ned for disse kablene. Sannsynligvis hadde det også gitt økonomiske besparelser. Om mange telefoner "dør" ved flashing, blir dette fort veldig dyrt. Om derimot problemet ligger i noen telefoner, er det ikke veldig mye de kan gjøre med det uten at kundene blir lidende. Mulig jeg er på tynn is, men problemene kan vel også skyldes en bug i NSU? For ikke mange dager siden hadde jeg en Motorola q9h til testing. Telefonen trengte lading, så jeg koblet den til PCen med micro-USB. Sabla irriterende når den koblet til ActiceSync med alle USB-portene mine, mens den tok lading fra kun 3 av 10. Men det gjør da ikke kabelen til en drittkabel? I tillegg vil jeg nevne at flashing generlt er litt risky. Det er ikke mye som skal gå galt før ting skjærer seg. Vi har vel alle hørt om telefoner som serviceverksteder skal fikse som de "plutselig" finner ut at de ikke kan fikse selv slik at de må sende telefonen videre? Dette skjedde også før både vi sluttbrukere og verkstedene hadde tilgang til NSU. Jeg ser ikke noe poeng i å anbefale folk å kjøpe en ny datakabel for å flashe telefonen. Hvertfall ikke en gammel, utgått kabel med steinalderteknologi. Da er det mye bedre at Nokia får svi for eventuelle problemer, slik at de setter inn mer ressurser på utbedre problemene. Lenke til kommentar
toth Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 knutaj: som sagt allerede, er ikke problemene bundet til flashing. Det er helt generelt dårlig eller ingen kontakt mellom pc og mobil ved bruk av CA-53. Nokia Care var villig til å bytte kabelen min, så jeg tipper de kjenner til det. Jeg gadd imidlertid ikke kave med det, og risikere å få tilbake en lik, når jeg så at jeg kunne kjøpe den andre for 25,-. Steinalderteknologi er vel å ta hardt i, å ta backup av hele telefonen med minnekort gikk på få minutter. Lenke til kommentar
knutaj Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Kan ikke si at jeg kjenner meg igjen i beskrivelsen din. Nå skal det sies at også jeg har en telefon som døde ved flashing ved bruk av USB og CA-53, men jeg har ikke opplevd andre kontaktproblemer. Nå bruker jeg ikke PC Suite for å overføre data, men har aldri hatt problemer med kontakten ved bruk av dataoverføring. Og jeg har overført en del GB etter hvert. Mulig du og andre har problemer med kontakt med PC Suite, men funker dataoverføring, er det i mine øyne ikke et kabelproblem. Ang. steinlderteknologi, så støtter USB 2.0 førti ganger raskere overføring enn USB 1.0/1.1 i teorien. Dessverre er det nok fortsatt andre flaskehalser som gjør at man ikke får maks hastighet, men en CA-53 kabel er nok likevel kjappere enn DKU-2. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Angående "kabelkrigen" som tydeligvis har foregått her i dag, vil jeg bare si følgende: Det fulgte med en CA-53 med min N80. Den var helt grusomt, jeg måtte faktisk tape den fast til telefonen for å få kontakt i det hele tatt. En dag prøvde jeg den på min gamle 6260. Der fungerte den helt utmerket. Hadde aldri noen problemer i det hele tatt med den. For noen uker siden hadde jeg behov for å ha to telefoner tilkoblet PC-en. Jeg bestillte meg dermed en ny orginal CA-53 fra Nokia. Denne fungerte helt glimrende med min N80. Ingen problemer i det hele tatt. Jeg testet faktisk, og jeg kan løfte telefonen etter kabelen, og svinge den frem og tilbake uten at den mister kontakt. Jeg sjekket bare for morro skyld for å se om jeg fant noen forskjell på kablene, og det var det. Den "dårlige" som fungerte fint med en gammel telefon, men ikke med telefonen den ble levert med var produsert i Kina, men den "gode" som fungerte helt utmerket med alle telefoner var produsert i Thailand. Lenke til kommentar
DTS Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) Denne diskusjonen tror jeg faktisk det er kommet noe ut av folkens... Nokia har sannsynligvis tilslutt oppdaget/gjort noe med problemet. Min originale DKU-2 (bundlet med 6680), er produsert i Thailand. Når jeg så sjekket DKE-2 (bundlet med N95), så er også denne produsert i Thailand. De 3 CA-53'ene jeg sitter inne med, er produsert i Kina (bundlet med: N73,E65,6280). Så sum summarium, så ser det ut for at Nokia OMSIDER har byttet leverandør av kabler. EDIT: Produksjonsland oppdatert... Endret 5. desember 2007 av DTS Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 En venn av meg og jeg har N73, hos meg løsner kabelen lett, hos han sitter den så dårlig at vi måtte sitte å holde den inn under hele FW-oppgraderinga fordi den spontant hopper ut misnt en gang i minuttet. Jeg er ihvertfall ikke imponert over den kabelen. Dette ble litt OT, men føler jeg har erfart det samme som DTS. Lenke til kommentar
toth Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Denne diskusjonen tror jeg faktisk det er kommet noe ut av folkens... Nokia har sannsynligvis tilslutt oppdaget/gjort noe med problemet. Min originale DKU-2 (bundlet med 6680), er produsert i Taiwan. Når jeg så sjekket DKE-2 (bundlet med N95), så er også denne produsert i Taiwan. De 3 CA-53'ene jeg sitter inne med, er produsert i Kina (bundlet med: N73,E65,6280). Så sum summarium, så ser det ut for at Nokia OMSIDER har byttet leverandør av kabler. De fra Taiwan var gode, men ikke de fra kina.. Kina er de nyeste. Hvordan ser du da noe positivt i byttet? Eller tenker du på cyclos innlegg, at det kan se ut som de har byttet til Thailand? Lenke til kommentar
DTS Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) Det jeg mente, var at det da ser ut som om Nokia har valgt å produsere kablene i Thailand igjen istedet for Kina ja. Dette p.g.a. infoen fra cyclo, samt at DKE-2 (N95) er produsert i Thailand. De "gode gamle" (DKU-2) var også produsert i Thailand. Kina blir da ikke "de nyeste". Får du tak i en CA-53 produsert i Thailand, så er muligheten stor for at denne er "nyest". EDIT: Produksjonsland oppdatert... Endret 5. desember 2007 av DTS Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) DTS: Les posten min en gang til. Den nyeste CA-53 kabelen min, bestilt for et par uker siden, og fungerer utmerket er produsert i Thailand ikke Taiwan. Endret 5. desember 2007 av cyclo Lenke til kommentar
DTS Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) H*"#, det var Thailand jeg mente ja, sorry... Endret 5. desember 2007 av DTS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå