Gå til innhold

Trenger tips til valg av skjermkort


Crashloop

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt nye deler

Foxconn X38A Digital Life HK

4GB OCZ platinium DDR2

Intel 3,0GHz CPU

Mist 600W PSU

 

Skulle bruke mitt gamle skjermkort enn så lenge som er ett 7800GTX kort, men så viser det seg at også dette skjermkortet er antagelig defekt og må byttes ut.

 

Har sett endel tester og snust litt på 8800GTS kortet, ennå ikke sett 8800GT kortet hos netshop og ifølge tester så vurderer jeg og kanskje eventuelt gå for ett 8800 Ultra kort først som sist.

 

Rettelse jeg så 8800GT kortet når jeg gikk på PCI express 2.0, hva er forskjellen på pci express 2.0 og pci express? kan diisse benyttes om hverandre så lenge kortet har pci express?

 

Noen tips til dette? Har ikke planer om å kjøre SLI, hadde jeg hatt det hadde jeg kjøpt ett annet hovedkort. :p

 

Er det "verdt" og legge de ekstra kronene i ett 8800 Ultra kort hvis jeg vil ha opp maskin snart og ikke har lyst til å vente på at 8800GT kortet dukker opp?

Endret av Crashloop
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trenmger ikke tips, det er av alle ting rambriukkene mine som er fubar. yay hurra for OCZ...

 

Nå er ikke jeg noen ekspert, men siden du tenkte å bruke 7800GTX, kan jeg tenke meg at det holder en stund med et 8800GT.. Også kan du heller kjøpe 9800GTX/noe i den duren når det kommer.

 

2000 kr er ikke mye penger, hvertfall ikke når vi snakker om hardware.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...