data-smurf Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Hei. Jeg trenger da litt hjelp til valg av Cpu kjøler og 2x 12 cm vifter. Cpu kjøler: - Cpu kjøleren skal sitte på en Intel core2 Q6600. Jeg har da ikke G0 stepping, så den er ekstra varm. Jeg skal også overclocke litt. Kjøleren behøver ikke å være direkte stille, men det er jo bare et pluss om den både kjøler bra og er stille. Høyde er ikke noe problem, men muligens en Northbridge kjøler som sitter i veien. Har Asus P5N-E Sli Har sett litt på : Zalman CNPS9700 LED Zalman CNPS9700NT TT big typhoon 120 VX Jeg vet bare ikke helt hvilket kjøp som passer meg best. Så til valg av 120x120 vifter: Skal kjøpe meg et A+ Monolize som ser ut til å ha en god kjøle løsning ifra siden + at man kan sette inn enda 2x 120x120 vifter til. Først så lurer jeg, burde jeg sette begge 120x120 viftene på utblåsing ? siden man har såpass bra kjøling inn ifra før, eller burde jeg ha den bak til å blåse ut og den forran inn ? Eller hva nå som er best å gjøre. Vet bare ikke hvilke vifter jeg skal velge, siden jeg trenger ganske kraftige vifter til å flytte luften rundt i kabinettet. Støy har fortsatt ikke så mye å si, bare de ikke er ekstremt bråkete, men de må fortsatt flytte endel luft. Håper på mange god forslag takk på forhånd - Data-smurf Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Hvis du skal overklokke en Q6600 B3 vil alle kjølerne du har nevnt være en mulig begrensende faktor. Tror den beste er en Thermalright Ultra 120 Extreme: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=51153 Lenke til kommentar
data-smurf Skrevet 18. november 2007 Forfatter Del Skrevet 18. november 2007 her er en Q6600 Cpu kjøler test thermalright kjøleren er ikke noe mer kjøende akkurat, men takk for tipset Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Æh jo? Med en vifte på 1200 rpm slår den kjølerne du har nevnt selv om de kjører med mye høyere (støyende) viftehastighet. Kanskje bare Thermalright IFX-14 som kjøler bedre med samme viftehastighet. Sjekk noen overklokkingstråder i dette og andre hw-fora så ser du raskt hva som er den foretrukne kjøleren for Q6600. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå