Gå til innhold

Har du vært i havsnød?

Anbefalte innlegg

Nå kom jeg på en episode i sommer :D

Kanskje ikke noe havsnød, men skummelt var det!

Jeg og noen kompiser skulle ut på fergebølgene, og jeg og en venn satt i Hurrycanen min. De andre kjørte en Halse Summerfun og en i en eldgammel With.

Vi måtte selvfølgelig kjøre akkurat der bølgene var størst og skarpest, og jeg begynte å slakke ned.. Så kom jeg på at jeg kom til å bli piss våt, og jeg ga bånn gass. Jeg vet ikke om det er sant, men de i de andre båtene sa at jeg nesten lå helt vannrett, og slik føltes det også! Landingen ble heldigvis perfekt på neste bølge :)

Samme dag, bare om kvelden så vi en Rodman 50? tror jeg det var, og bølgene kom sake men sikkert innover. Jeg kjørte på de 7 ganger (minst) og når jeg skulle inn igjen, var bølgene blitt enda større og jeg kjørte rett gjennom bølgen. Jeg har aldri vært med på noe så voldsomt, selvom jeg har vært "under" vann mange ganger i den båten. ALT ble vått, og kompisen som satt ved siden av trodde ikke meg før på dagen når jeg sa at jeg hadde kjørt igjennomm en bølge, så han var helt vettskremt og han gråt nesten! :D

Fikk tross alt litt kjeft når jeg kom hjem igjen da :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå kom jeg på en episode i sommer :D

Jeg og noen kompiser skulle ut på fergebølgene, og jeg og en venn satt i Hurrycanen min. De andre kjørte en Halse Summerfun og en i en eldgammel With.

Vi måtte selvfølgelig kjøre akkurat der bølgene var størst og skarpest, og jeg begynte å slakke ned.. Så kom jeg på at jeg kom til å bli piss våt, og jeg ga bånn gass. Jeg vet ikke om det er sant, men de i de andre båtene sa at jeg nesten lå helt vannrett, og slik føltes det også! Landingen ble heldigvis perfekt på neste bølge :)

Samme dag, bare om kvelden så vi en Rodman 50? tror jeg det var, og bølgene kom sake men sikkert innover. Jeg kjørte på de 7 ganger (minst) og når jeg skulle inn igjen, var bølgene blitt enda større og jeg kjørte rett gjennom bølgen. Jeg har aldri vært med på noe så voldsomt, selvom jeg har vært "under" vann mange ganger i den båten. ALT ble vått, og kompisen som satt ved siden av trodde ikke meg før på dagen når jeg sa at jeg hadde kjørt igjennomm en bølge, så han var helt vettskremt og han gråt nesten! :D

Fikk tross alt litt kjeft når jeg kom hjem igjen da :p

Da der er ein klassikar :) Vore med på da samma ein del gonger i sommeren som var ;b

Lenke til kommentar
Nå kom jeg på en episode i sommer inv_biggrin.gif

Vi måtte selvfølgelig kjøre akkurat der bølgene var størst og skarpest, og jeg begynte å slakke ned.. Så kom jeg på at jeg kom til å bli piss våt, og jeg ga bånn gass. Jeg vet ikke om det er sant, men de i de andre båtene sa at jeg nesten lå helt vannrett, og slik føltes det også! Landingen ble heldigvis perfekt på neste bølge smile.gif

Samme dag, bare om kvelden så vi en Rodman 50? tror jeg det var, og bølgene kom sake men sikkert innover. Jeg kjørte på de 7 ganger (minst) og når jeg skulle inn igjen, var bølgene blitt enda større og jeg kjørte rett gjennom bølgen. Jeg har aldri vært med på noe så voldsomt, selvom jeg har vært "under" vann mange ganger i den båten. ALT ble vått, og kompisen som satt ved siden av trodde ikke meg før på dagen når jeg sa at jeg hadde kjørt igjennomm en bølge, så han var helt vettskremt og han gråt nesten! inv_biggrin.gif

Fikk tross alt litt kjeft når jeg kom hjem igjen da tongue.gif

Whoao, for en historie.

Kjørt igjennom en bølge O_O.

Hehe lol^^

Lenke til kommentar
Nei mener jeg ikke har vært det, men jeg har en følelse av att hver gang en søring setter sine bein i en båt, ja det er han/hun i konstant havsnød :!:

Fordomsfull, jeg nei. :innocent:

Med søring så regner jeg med du mener sørlendinger? Jeg som sørlending føler det samme hver gang en østlending fører en båt :tease:

Har vi en østlending som kan mene noe her og nå da? :!:

Lenke til kommentar
Jeg som sørlending føler det samme hver gang en østlending fører en båt :tease:

Du mener når gubben står på taket og prøver å rygge inn for å ta en lukeparkering, mens kona ligger på panseret og slapper av? :p

Oversettelse:

Gubben står på flybridgen og bakker inn for å legge longside, mens kona ligger på dekk og slapper av..

Endret av Deila
Lenke til kommentar

Husker jeg var ute med båten en pen sommerdag for et par år siden, og plutselig gikk jeg tom for bensin midt på fjorden. Heldigvis var jeg i båt''paradiset'' så møtte på andre båter som hjalp til med sleping ganske fort. ;)

Følte meg ikke særlig høy i hatten der jeg kom på slep av en Daycruiser med meg i en Infra med 400 hester inn på brygga hvor det sto ganske mange folk å glodde. :wee:

Endret av Thewiz
Lenke til kommentar
Følte meg ikke særlig høy i hatten der jeg kom på slep av en Daycruiser med meg i en Infra med 400 hester inn på brygga hvor det sto ganske mange folk å glodde. happy.gif

Litt kjipt det men det måtte vel til.

Jepp, kommer ikke langt med tom tank ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...