gotdotnet Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Hei For et par uker siden var jeg innom min lokale databutikk og kjøpte meg overspenningsvernet MGE Protection Box 5. I det siste har jeg opplevd problemer med dette overspenningsvernet. Problemet er at når jeg slår det så kobler automatsikringen på den kursen ut (altså strømmen går). Overspenningsvernet er koblet til en jordingskontakt. Til dette overspenningsvernet har jeg tilkoblet 2 datamaskiner + 1 printer + 1 dataskjerm. Men det er kun dataskjermen som er påslått når overspenningsvernet blir påslått... Jeg tok i går en test hvor jeg flyttet alle kontaktene over på et annet et annet støpsel (et kontaktpunkt med flere kontakter og en bryter man må slå på for tilkoble strøm - kjøpt på clas olson). Når jeg bruker dette så går kobler ikke automatsikringen ut... Strømkursen på mitt datarom i leilgiheten min er på 16amper. For en måned siden fikk jeg innlagt nytt strømanlegg i leiligheten min. Arbeidet ble gjort av en fagmann. Etter at han hadde fornyet strømanlegget mitt, så brukte han flere timer på å teste og kontrollere om det virket skikkelig. Så jeg tror ikke det er noe feil med strømanlegget mitt Men fortsatt så kobler automatsikringen ut når jeg slår på overspenningsvernet. I tillegg til overspenningsvernet så er det en oljeovn + 2 lys + 1 tv som står påslått på samme kurs når automatsikringen kobler ut... Men dette er ikke noe problem når jeg kobler over til andre støpselet... Hva gjør jeg galt her? Har noen av dere også problemer med Protection Box 5? Bør jeg få tak i eletrikeren for å få han til å sjekke det elektriske anlegget i leiligheten min en gang til ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå