acewolf Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 (endret) Fikk en gammel laptop av pappa (Compaq 4/75 CX) Denne kjører windows 95. Mitt spørsmål er: Hvordan overfører jeg filer til denne?? Finnes det comport - ethernet adapter eller.no?? Den har pcmcia men prøvde å sette inn mitt pcmcia wireless kort (belkin) men da skjedde det ingen ting. Jeg vil gjerne bruke denne pc til mail og evt msn. Er dette mulig, og kan noen hjelpe meg litt på vei. Takker for alle svar. Tror ikke det går ann å kjøre wireless på den men kanskje finnes det noe ethernet greier jeg kan bruke for å få denne på nett?? Endret 17. november 2007 av acewolf Lenke til kommentar
acewolf Skrevet 17. november 2007 Forfatter Del Skrevet 17. november 2007 (endret) Har også funnet ut at jeg ikke kan bruke dagens dato pcmcia kort? Stemmer dette? Trodde pcmcia var pcmcia jeg? Endret 17. november 2007 av acewolf Lenke til kommentar
1915 Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 (endret) for å kunne ha nett på PC-en må den MINST ha windows 98 se windows 98 se er den gamleste versjonen som er mulig å bruke på nett Endret 17. november 2007 av Danielsm Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 *Kremt* Man kommer seg fint på internett med Windows 3.1x også, så man MÅ ikke ha windows 98. Har dataen din noen nettverk utganger? Og ja, det er forskjell på pcmcia kort . Jeg vet ikke hva disse forskjellene er , men du burde absolutt ha mulighet for å finne noe på ebay f.eks. Hvis du vil ha et greit og gratis operativsystem, kan du jo prøve DSL: http://www.damnsmalllinux.org/ Surfer du på nettet med Windows 95 vil du garantert få virus og annet dævelskap ganske lett. Lenke til kommentar
acewolf Skrevet 18. november 2007 Forfatter Del Skrevet 18. november 2007 Er ikke noen nettverks utganger på den nei. Finnes det ingen mulighet for å bruke com porten eller.no da?? Lenke til kommentar
1915 Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 *Kremt* Man kommer seg fint på internett med Windows 3.1x også, så man MÅ ikke ha windows 98. Har dataen din noen nettverk utganger? Og ja, det er forskjell på pcmcia kort . Jeg vet ikke hva disse forskjellene er , men du burde absolutt ha mulighet for å finne noe på ebay f.eks. Hvis du vil ha et greit og gratis operativsystem, kan du jo prøve DSL: http://www.damnsmalllinux.org/ Surfer du på nettet med Windows 95 vil du garantert få virus og annet dævelskap ganske lett. 95 og 3.11 er jo litt gammelt da Lenke til kommentar
acewolf Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 Nå har ikke jeg spurt om dette er gammelt, jeg vet det er gammelt, og syntes det er litt morsomt å ta vare på. Vurderer å installere DSL (Damn Small Linux) på den, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal klare å overføre dette til den da den eneste kommunikasjonsporten som er på den er LPT1 og com samt pcmcia port x 2 , men jeg vet ikke hva slags pcmcia kort jeg kan bruke på denne. Det er heller ikke cd-rom på denne maskinen bare diskettstasjon så da blir saken plutselig litt verre en forventet. Kan jeg kanskje kjøpe en sånn com til com ledning og bruke direkte oppkobling. Har som sakt ikke peilig på hva jeg skal gjøre så det er derfor jeg legger dette online så kanskje noen kan hjelpe meg med det =) Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 for å kunne ha nett på PC-en må den MINST ha windows 98 se windows 98 se er den gamleste versjonen som er mulig å bruke på nett dummeste jeg har hørt på lenge.. jaja.. Du trenegr ihvertfall drivere til belkin' kortet ditt for å få det til å virke. Lenke til kommentar
acewolf Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 Jeg har vurdert å bruke DSL (Damn Small Linux) på den. Men hvordan skal jeg klare å få linux på denne maskinen?? Som sagt, de eneste kommunikasjons portene jeg har på den er com og LPT1. Men jeg kikket litt rundt på DSL da jeg la det inn på en minnepenn på en annen maskin, og det er bare AIM der men ikke msn. Så jeg vil ha msn eller msn kompatibelt program på en liten utgave av linux. Men først og fremst vil jeg ha denne maskinen på nett.. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
v3g4rd Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 (endret) Hvis du ikke får noen PCMCIA-kort til å fungere, kan jeg ikke komme på noen annen løsning enn å installere Linux fra disketter eller ta ut harddisken og se om du får installert noe OS på den fra en annen maskin. De eldste Slackware distroene kunne installeres fra diskett, men jeg kunne dessverre ikke finne noen passende på nettet. I stedet fant jeg en tråd fra et annet forum hvor en fyr installerte Debian 2.2 med følgende antall disketter: 11 for the base system 4 for the drivers 1 "root disk" 1 "rescue disk" Den tråden var fra september i år, og han fyren det gjaldt var også moderator på samme forum, så det er gode sjanser for at du får spurt han hvordan han fikk det til. link til tråd btw : her Endret 19. november 2007 av v3g4rd Lenke til kommentar
acewolf Skrevet 20. november 2007 Forfatter Del Skrevet 20. november 2007 Så det går ikke ann å bruke en nullmodemkabel som det heter (com port til com port) og overføre linux filer fra min andre maskin til denne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå