Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Min maskin er ikke aktiv i DMZ modus, hvorfor?

Anbefalte innlegg

Hei, skal åpne til DMZ modus på ruteren, men når jeg skal velge device så er det bare admin og den bærbare PC-en den stor på som alternativer selv om jeg går inn på min stasjonære.

Hvorfor får jeg ikke opp min pc som alternativ, den heter for øvrig existence og jeg er jo aktiv på nettet?

Mulig jeg er dum men skjønner ikke, det er jo "existence" jeg skal ha DMZ modus på for online gaming, siden thomson speedtouchen er så komplisert

Har lagt til bilder på vedlegg så dere kan så inne på ruteren at jeg er aktiv på nettet, men tydelig hvis ikke i DMZ

Takk på forhånd!

post-125707-1195264164_thumb.jpg

post-125707-1195264186_thumb.jpg

Endret av edderkoppen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm på alle speedtoucher ejg har sett så langt så kan man velge i å ikke benytte seg av nettverksnavnet i dropdownlisten men i stedet bruke "egendefinert" og så taste inn IPen på maskinen på egenhånd.

Hvis ikke det er mulig her så har jeg ingen god forklaring, men prøv evt. å rett go bytte porten du bruker på ruteren, for at den skal gjenkjenne maskinen på nytt, og dermed kanskje framprovosere at du finner den i listen.

Evt. som siste løsning ta en reset på ruteren, da det vil tvinge den til å gjenkjenne enhetene på nettverket på nytt, og dermed ev.t framprovosere at du får den tilgjengelig i listen.

Det er alt jeg kan komme på nå.

EDIT: Det sagt så er det piece of cake å NATe fram noen porter... det er ikek vanskelig i det hele tatt, så lenge du ikke har en ekstra ruter koblet mellom din ruter og din PC (noe som ikke virker å være tilfellet her, ellers kunne vi ikke sett Existence fra ruterens grensesnitt)

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Nå restarta jeg ruteren min, bare for å sjekke om PC-en min kom som alternativ, men når står det ingen alternativer i det hele tatt:thumbdown:

post-125707-1195265690_thumb.jpg

ingen navn, wtf!

Ok, men det er bra i en forstand, i det at vi nå vet et problemet ligger i at ruteren tuller. Det betyr at om du resetter ruteren og så reaktifverer (hvis din ISP krever det), så rettes sansynligvis problemet.

Jeg anntar at når du sier restart, så mener du ikke reset... mange blander de to.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

jaok. Har ikke spilt online siden vi fikk denne og en annen før det igjen som var en 546t2 eller no. Er rett å slett en dritt ruter! Hadde en billion bipac 5100w eller hva den het, å den funket det helt greit å spelle på helt til den gikk i lynet , savner den :(

Endret av edderkoppen
Lenke til kommentar

hvis det er online spill du skal få til, og ikke sette opp en server, så er alt dette forgjeves. DMZ eller NAT er ikek det du må rote med.

Få din ISP til å disable Speedtouchens innebydge firewall, da denne kan kuke til noen typer internet apps. Merk at selv om firewallen i status oversikten står som "disabled" så er den IKKE disabled, mne i minimal modus. For å disable den helt må det gjøres fra CLI (telnet grensesnitt altså), og da vil det stå "-" i stedet for "disabled" i status oversikten.

Sidne dette er litt teknisk så kan du kanskje be din ISP fikse det for deg (spesifiser godt). Evt. kan jeg kanskje gi deg kommandoen du trenger dersom du fortleer meg spesifikt hvilken modell det er. Jeg har litt tek på noen av speedtouch modellene.

-Stigma

Lenke til kommentar
Nå restarta jeg ruteren min, bare for å sjekke om PC-en min kom som alternativ, men når står det ingen alternativer i det hele tatt:thumbdown:

*klipp*

ingen navn, wtf!

Dette er helt normalt etter en restart av rutere. Det kommer ikke opp navn på tilkoblete klienter før disse fornyer IP adressen de har fått fra ruteren via DHCP. Du kan tvinge en slik oppdatering ved å åpne et command prompt vindu og skrive ipconfig /renew. Eller du kan rett og slett restarte maskinen. Du kan også deaktivere også reaktivere nettverkskortet i device manager eller kjøre repair av nettverkstilkobling i XP (diagnose and repair i Vista men den vil mest sannsynligvis si at den ikke finner noen feil og gir deg derfor heller ikke valget å oppfriske IP adressen).

Lenke til kommentar

Speedtouch multimodem ST-780WLT har jeg. Hadde vært fint om du kunne gi med en "intruks" på dette, jeg skjønner ikke noe av telnet osv ennå, men har lest litt om det på forum at det må til. men gi meg en intruks og kommandoer på hva jeg skal gjøre;)

Hadde vært sinnsykt digg om du hadde klart å hjelpe meg sånn at jeg kunne game Call Of Duty 4 online :D Har ikke gama online på leeenge! :dontgetit:

Takk

Endret av edderkoppen
Lenke til kommentar

Sorry, 780 modellene har jeg ikke jobbet med direkte.

Nærmeste er 585 kanskje, der vilel du måtte brukt "firewall config state=distabled" etterfult av en "saveall" naturligvis.

Men det er meget sansynlig at menyen på 780'en er strukturert noe anderledes. Som sagt kan du prøve å spørre ISPen din om det, men det jeg skrev over er dessverre så nærmt jeg kan svare deg.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...