Hestvik Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Normal temperatur på q6600 @ 3,0 ghz? Har gått til innkjøp av en Zalman 9700 NT og lurer på om temperaturen jeg har er normal? Nå ligger den idle på 49-50 C.. Er dette riktig? Lenke til kommentar
truaim Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Min ligger på 45-48 ved 3Ghz med en Akasa kjøler, og rett under 60 ved full load, og jeg har det ikke kaldt i stua. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) Jeg bruker stock-kjøler, og ved 3,0 GHz kommer den opp i over 90 °C under SuperPi. Er dette normalt, eller i det hele tatt sunt? Har ikke turt å kjøre 3DMark06 ennå... Jeg har kun økt FSB til 1333, og ikke endret volten eller noe slikt. Bør jeg klokke ned igjen, eller kanskje kjøpe ny kjøler? Edit: Beklager, så ikke at tråden var gammel. Kom frem under et google-søk. Men likevel, svar på spørsmålene hadde vært greit. Endret 24. januar 2008 av MiSP Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Hva har du brukt for å måle temp? Prøv med core temp. 90 grader er for mye og superPi belaster bare en kjerne. Sjekk at kjøleren sitter skikkelig. Kjenn om du brenner deg på kjøleribben. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) Hva har du brukt for å måle temp? Prøv med core temp. 90 grader er for mye og superPi belaster bare en kjerne. Sjekk at kjøleren sitter skikkelig. Kjenn om du brenner deg på kjøleribben. Brukte Everest, men SpeedFan oppgir samme verdier. Kjøleren sitter som den skal, den. Jeg kjørte SuperPi sammen med Folding@Home, så alle kjernene ble belastet. Og ja, jeg har kjølepasta. Kan ikke si at jeg brenner meg på kjøleribben. Edit: Klokket ned igjen nå, den ligger på 60 °C når Folding@Home kjører (før lå den på 80 her). Jeg skjønner meg dog ikke helt på dette -- i Everest ligger temperaturen "CPU" på 60, mens kjerne 1, 2, 3 og 4 ligger ca. fem grader over dette. Endret 24. januar 2008 av MiSP Lenke til kommentar
HøttenTøtt Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Hva har du brukt for å måle temp? Prøv med core temp. 90 grader er for mye og superPi belaster bare en kjerne. Sjekk at kjøleren sitter skikkelig. Kjenn om du brenner deg på kjøleribben. Brukte Everest, men SpeedFan oppgir samme verdier. Kjøleren sitter som den skal, den. Jeg kjørte SuperPi sammen med Folding@Home, så alle kjernene ble belastet. Og ja, jeg har kjølepasta. Kan ikke si at jeg brenner meg på kjøleribben. Edit: Klokket ned igjen nå, den ligger på 60 °C når Folding@Home kjører (før lå den på 80 her). Jeg skjønner meg dog ikke helt på dette -- i Everest ligger temperaturen "CPU" på 60, mens kjerne 1, 2, 3 og 4 ligger ca. fem grader over dette. Har du gratis versjonen av everest så er det bare søppel.. måler IKKE riktig, everest ultimatum er derimot rett Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Har akkurat nå 3 min igjen av 30 minutters testen til OCCT. Kjører Q6600 på 3GHz med DDR2-800 4-4-4-12 minnet. Core-Temp viser 61-61-58-58 grader på de fire kjernene. Har satt VCore til 1.4 i bios. Idle viste cpu-z 1.36V mens den nå under stresstesten viser mellom 1.22 og 1.34. Har en gedigen kjøleribbe på men en stor 12cm vifte på lavest hastighet. Maskinen kjører stabilt uten den vifta på 2.4GHz ihvertfall, men tenkte at det er lurt med litt luftgjennomstrømning. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Har du gratis versjonen av everest så er det bare søppel.. måler IKKE riktig, everest ultimatum er derimot rett Har fullversjonen. Og som sagt, det er samme temperaturer som andre programmer. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=635742 Kast metal lokket hjelper alltid en del. Har du q6600 B3 er ikke 90c på 3ghz noe unormalt med stock kjøling. Kansje ikke undrer kjøring av spuperpi. Hadde vel gått i kne fort med prime. Nyeste prime tester alle kjerner. Small fft`s med round off checking tester cpu max. Tro ikke du skal prøve den. Du må kjøpe deg en cpu kjøler skal du klokke quad. Den beste til det. https://prisguiden.no/product.php?productId=76529 Spennin til cpu? Runt 1.28v skulle holdes til 3ghz. Bruk everest til vcore lesning. Finn vdroop. Endret 24. januar 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå