2bb1 Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Heyy, vi har en DVD-opptaker av merket Panasonic DMR-EH50 (LINK). På linken vises 160GB-utgaven - vi har 80GB-utgaven. Det jeg lurer på, er om jeg kan røske ut denne harddisken og putte i en større harddisk uten at det blir rot i "operativsystemet" på DVD-opptakeren? Noen som har gjort det før? Og ikke minst vil det fungere? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Jeg tror det kan bli rot. Det beste tipset jeg kan gi er å klone 80GB-disken over til 160GB-disken og utvide partisjonen fra 80 til 160GB. Det er mulig det fungerer da. Hvis ikke så må man konfigurere programvaren til å skjønne at det er totalt 160GB nå. Hvordan man gjør det vet jeg ikke. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 17. november 2007 Forfatter Del Skrevet 17. november 2007 Ok, da dropper jeg den tanken. Takk Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Det går i alle fall an å gjøre slikt med noen paraboltunere. Operativsystemet ser at den nye disken er blank og formaterer den. Jeg ser for meg at det er produksjonsmessig enklest å ha samme operativsystem uavhengig av disk størrelse. Det er jo relativt enkelt å forsøke om det virker hvis du har en disk. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 17. november 2007 Forfatter Del Skrevet 17. november 2007 Ja, hadde jeg hatt en disk kunne jeg alltids prøvd. Men der har jeg dessverre ikke, og å kjøpe inn 250GB 2,5" til 1000 kroner blir litt vanskelig når jeg ikke vet om det går Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå