Kaskaso Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 som et ekstremt eksempel hentet fra Finland According to an AFP report (German derivative work thereof), the Finnish music industry is asking kindergartens to pay about 20 €uros per month in royalties for singing and performing copyright-protected songs. Marja-Leena Karjula of the national copyright agency Teosto is cited: "Royalties have to be paid for every work that is performed outside of private homes." In a similar vein, last year the Finnish music industry had forced taxi drivers to pay royalties for music played while driving (because passengers might be listening!). Nå er jo det helt vanlig i Norge at rettighetshavere går inn i vanlige salgsbutikker som f.eks H&M og krever penger for at de kan spille musikk. Er det drøyt? Eller er det bare rett og rimelig? Lenke til kommentar
Mongus Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 det med H&m er vel vanlig, og akseptert. men barnehager... det er jo bare sykt! Lenke til kommentar
Kaskaso Skrevet 4. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2003 Happy birthday to you Happy birthday to you Happy birthday to you Happy birthday to yoooooooooooooou nå kan RIAA saksøke meg:D:D Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Happy birthday to youHappy birthday to you Happy birthday to you Happy birthday to yoooooooooooooou nå kan RIAA saksøke meg:D:D Hvorfor det? Du har ikke noe penger å betale til RIAA om du taper rettsaken, så de gidder ikke bry seg om lille du Lenke til kommentar
Kaskaso Skrevet 4. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2003 Godt du evner til å tenke store tanker....du har herved imponert meg. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Godt du evner til å tenke store tanker....du har herved imponert meg. :wink: Takker, men tenker ikke på RIAA? Bryr meg en dritt om hva dem mener, de tenker bare på $ Lenke til kommentar
Bach Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Om musikken brukes som del av reklame eller image, altså som del av inntektsbringende virksomhet, synes jeg ikke det er urimelig å vurdere en avgift. Men skal de begynne å ta betalt av barnevakter blir det helt skeivt. Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Happy birthday to youHappy birthday to you Happy birthday to you Happy birthday to yoooooooooooooou nå kan RIAA saksøke meg:D:D Ville heller bekymret meg om Tono 1 Lenke til kommentar
Kaskaso Skrevet 5. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2003 Godt du evner til å tenke store tanker....du har herved imponert meg. :wink: Takker, men tenker ikke på RIAA? Bryr meg en dritt om hva dem mener, de tenker bare på $ NO SHIT! Du er jo rene Einstein jo Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 long live musica de electronica Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå