Gå til innhold

RAM - Hvilken type kan jeg velge?

olevin

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å gå til anskaffelse av litt ekstra RAM til min heller aldrende stasjonære PC. Jeg har et Albatron K8X800 ProII hovedkort som støtter opptil 3 GB RAM, og RAM-typen som står opplyst er DDR SDRAM. Mitt spørsmål er da, kan jeg bruke DDR2-RAM, eller kan jeg kun bruke DDR-brikker, og i så fall, kan systemet mitt takle alle frekvenser av DDR2-RAM (533, 667 osv.)? Er det merker/modeller noen av dere eksperter kan anbefale fremfor andre? Blir evt. aktuelt å få for 1 GB brikker, da hovedkortet har tre slotter.

Takker for svar på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, til DDR2 vil ikke passe til DDR slotsene på hovedkortet ditt. Så du må kjøpe DDR for at det skal passe. Hvis du ikke er en ivrig overklokker så holder det egentlig med å ikke kjøpe de dyreste brikkene, ta heller de billigste du finner.

For eksempel vil DISSE holde hvis du ikke klokker, det er heller ikke så mye vits i å kaste bort store summer på DDR minne som er på vei ut. Kjøp 3 slike brikker og du har nok for en god stund fremover. Eventuelt kan du kjøpe et 2gig sett, men det kommer helt an på bruken og om du skal ha vista eller xp.

Lenke til kommentar

Ja, DDR er vel på vei å til å bli faset ut etterhvert. Og DDR2 minne er forferdelig billig for tiden av en eller annen grunn, slik er det bare, har man DDR så har man DDR. DDR2 er selvsagt bedre enn DDR, men DDR3 som begynner å inntre det norske markedet er enda bedre enn DDR2 igjen.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Det er jo nesten så det kunne lønne seg å kjøpe et billig hovedkort som støtter DDR2, bare for å kunne bruke DDR2-brikker... Men jeg er like rådvill når det gjelder å finne noe som passer til prosessor og kabinett osv. Hva med å følge faste standarder, slik at det er mulig å finne frem i jungelen for en som ikke følger med på alt nytt som kommer..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...