Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hjelp! Nybygd pc vil ikke starte!

Anbefalte innlegg

Hei

Akkurat bygd sammen en pc. Tok det veldig nøye, og TROR jeg har fått med meg alt.

ASUS p5k, quad 6600, 8800gt, 2x500WD hd,4x1gb ocv ram., mist 500w psu.

Skjønner ingenting.

Det som skjer når jeg trykker på power, er at cpu vifte og de andre viftene går i 1 sekund, før de stopper, og alt er døde. Slikt gjenntar seg igjen og igjen om jeg trykker på power.

HK lampa inni på selve HK lyser når jeg skrur på... skjermkortevifte starter også såvidt.... før alt slukner.

HASTER!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er noe jeg ikke har sett før...

Korter har 2 power tilkoblinger, en som heter ATX12v, og en som heter EATXPWR.

I øyeblikket har jeg kun koblet ttil EATXPWR... finner heller ingen kebel som passer i ATX12v....

ER det her problemet ligger?

Lenke til kommentar

Ser "P4" kontakten på hovedkortet er over strømregulator, "på toppen" til venstre for CPU (når kortet er montert med PCI(e) slottene ned). Lurer på om Mist har en "server Power kontakt" - 8 pin, mens "P4" har 4 pinner - løsninga er at om det er en "P8" kontakt kan den deles i to.

ATX kontakten på hovedkortet er vel 24 pin, ofte er det to kabler fra PSU som blir kobla sammen, en 20 pin og en 4 pin, 4 pin i 24 pin har vel "minst" 3 ulike farger på kablene...

Henta litt fra Microplex på Mist 500W, den røde teksten i bunn forklarer noen av punktene over.

Lenke til kommentar

YES! DER JA... ante ikke at den kunne deles.

Da går PC-en uten stopp.... men det kommer ikke en skit på skjermen.

Huff... merker det er lenge siden jeg bygde pc sist... kommer ikke inn i bios... eller starte å legge inn OS...

Skjermen er bare svart. Den har selff størm, og er koblet til.... Skjermkortvifta går på 200% hastighet, som høres... hele tiden...

Jaja... hinder nr1 er jeg over, så kommer det et nytt midt i tryne....hehe fankern.

Hjelp :)

Lenke til kommentar

Herregud... dette er uforståelig... men jaja... jeg byttet om rekkefølgen på rammen... trodde det var ET fett siden det er nøyaktig samme ram.... men men... NÅ...NÅÅÅÅÅ funker driten! YEEEEEEES! 12000,- for noe som bare står og surrer er litt mye til å være hårføner.

Men men... da var det over på software biten... mye som kan gå galt også der...

Lenke til kommentar

Ble no rot (self) med innst av vista... så jeg restartet... og etter et par ganger vil ikke PC-en starte igjen.

Altså, den starter, og vifer går for fult... men det kommer ikke noe signal til skjermen....

Sukk..... begynner å huske hvorfor jeg var lei av å bygge PC-er.... :S

Skjønner absolutt ingenting... har byttet om på ram i mange kombinasjoner... også med halvparten osv...

WTF is this?

Lenke til kommentar
Ble no rot (self) med innst av vista... så jeg restartet... og etter et par ganger vil ikke PC-en starte igjen.

Altså, den starter, og vifer går for fult... men det kommer ikke noe signal til skjermen....

Sukk..... begynner å huske hvorfor jeg var lei av å bygge PC-er.... :S

Skjønner absolutt ingenting... har byttet om på ram i mange kombinasjoner... også med halvparten osv...

WTF is this?

Jeg gikk igjennom alle 4 ram brikkene, i alle mulige kombinasjoner, og hver eneste gang 1 av dem var med, så startet ikke systemet. Nå har jeg 3x1gb ram, og den siste ligger i pakken... og PC-en har startet hver gang de siste forsøkene... TROR det var løsnigen ja.

MEGA STOR TAKK.

Nå var det bare å få installert vista 64... gikk dårlig igår... selv om jeg fikk starta en gang... håper det gikk dårlig pga den ene "dårlige" rambrikken....

Synes viste henger litt... og står og venter i evigheter på tidlig stadier i installasjonen... merkelig greier...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...