Chasseur Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Heisann, har trent styrke nå i snart ett år, kjørt et fullkropsprogram hvor jeg har trent ca 2.5 ganger i uka i snitt, merker at framgangen har blitt litt vel treg i det siste, og har skjønt at jeg må forandre, på tide med ett nytt program. Jeg trener forsåvidt kardio tre ganger i uka ellers, to økter med gerilja og en gang med langkjør, enten på sykkel, ski, løpe, ro. Slik ser programmet jeg har kjørt i ett år: 5-10m oppvarming 12x1 Knepress 12x1 sittende ro 12x1 hang-ups 12x1 bicepscurl 12x1 benk 12x1 "overhodeløft, militerpress? - går på skuldrene i allefall" 12x1 nedtrekk 12x1 situps i maskin 12x1 ryggrulle i maskin Som dere ser er det ett ganske enkelt program. Øvelsene jeg "må" hå med i mitt nye program er Knebøy, ro, hangups, situps, noe som trener nedrerygg, benk/noe annet som går på bryst. Ellers er jeg egentlig åpent for det meste. Etter å ha lest en del rundt omkring har jeg sett for meg noe ala dette programmet: Kjører alle sett tre ganger, 12 reps. Kjører tre apparater "samtidig", altså en sirkel med tre apparater, når jeg har tatt de tre øvelsene tre ganger, går jeg på neste "sirkel". Mandag/Tirsdag: 12x3 Ro 12x3 Situps 12x3 Bicepscurl kort pause 12x3 Pullups 12x3 ryggrulle (alternativt planke så lenge jeg klarer) 12x3 Benk Rolig nedjogging og så litt god bøy og tøy Torsdag/fredag: 12x3 Nedtrekk 12x3 Knebøy 12x3 Overhodeløft kort pause 12x3 Dips maksx3 vanlige situps 12x3 ?? Jeg trener forsåvidt kardio på mandag eller tirsdag, torsdag eller fredag, og på søndag. Lørdag og onsdag er hviledag. Jeg har egentlig ikke peiling på hvordan jeg skal sette opp programmet, men jeg tror noe sånt her skal funke, men jeg håper noen av dere "proffer" har noen tilbakemeldinger. Om det skulle ha noen relevans for treningsprogrammet har jeg ett kostholf som består av rundt 15-20% proteiner, 15% fett, 60%karbohydrater, uten noenn kostholdstilskudd, og veldig variert. Spiser nesten ikke sukker. kos og klem fra Eirik : ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå