iChristian Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Samboeren min sin laptop, 2,5 år gammel Asus S5A med Ubuntu 7.04 installert, begynte i dag å vise noen striper på øverste 1/3 (ca) av skjermen. Ingenting har blitt gjort med PC-en på en stund, kun standard bruk, og stripene er tilstede allerede fra Asus-skjermen ved boot, slik at jeg ikke antar at det er operativsystemet som gjør det. Den lager ingen nye spesielle lyder eller denslags. Noen som har noen tanker om hva dette kan være? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 er stripene der innbrennt i bildet om du tar et screenhot? Hvis ja, så er det noe feil med grafikkortet ditt. Hvis nei, så er det noe feil med skjermen din. Du kan nå ihvertfall begynne med å finne ut av det før du diagnoserer videre. -Stigma Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 16. november 2007 Forfatter Del Skrevet 16. november 2007 er stripene der innbrennt i bildet om du tar et screenhot? Hvis ja, så er det noe feil med grafikkortet ditt. Hvis nei, så er det noe feil med skjermen din. Du kan nå ihvertfall begynne med å finne ut av det før du diagnoserer videre. -Stigma Fantastisk, pest eller kolera altså... Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 (endret) Når jeg sier "feil på skjermkortet" så betyde det ikek nødvendigvis DEFEKT skjermkort, men kan da være alt fra en løs kontakt til driverproblemer, men problemet vil i alle tilfeller være relatert til skjermkortet på ett eller annet vis ihvertfall. Ett eller annet sted må man jo starte å feilsøke fra... Hvis du ikke ser problemet på screenshottet derimot, så er det stor sansynlighet for at skjermen er problemkilden, og i så tilfelle så er det som regel bare defekter som lager slikt, og da sliter du ja... -Stigma Endret 16. november 2007 av Stigma Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 16. november 2007 Forfatter Del Skrevet 16. november 2007 Hvis du ikke ser problemet på screenshottet derimot, så er det stor sansynlighet for at skjermen er problemkilden, og i så tilfelle så er det som regel bare defekter som lager slikt, og da sliter du ja... Jepp, da var det skjermen, noe man kan gjøre med det? Hvordan tror man at butikker ville stille seg i forhold til denne typen defekter? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Hmm det var jo kjipt,for det betyr sansynligvis at skjermen må byttes. Jeg vil tro at dekkes under 5års reklamasjonsrett, så kontakt butikken dersom maskinen er under 5 år gammel. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå