Gå til innhold

Brenneren virker ikke ordentlig!?

Anbefalte innlegg

Hei!

Søstern min har en 2x CD-brenner...

Har nettopp fikset PC'en og lagt inn winXP og Easy CDcreator 5.0. Brenneren har funket helt greit før, men nå kan jeg ikke få brent en CD uten at halvparten av filene jeg brenner, ikke funker :(.Jeg får bare en beskjed om at det oppstod en "buffer underrun" error plus noen andre errorer på slutten av brenneprosessen.

Noen som vet hva som kan være årsaken til dette? :shrug:

Mvh Tom-Anders :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det en gammel maskin ?. I såfall avslutt flest mulig prosesser før du/dere starter brenningen. Hvis ikke så får ikke brenneren tilført nok data fra hd, raskt nok. Dette medfører at det blir buffer feil. Det kan også være lurt til en så gammel maskin å ha en egen partisjon som brukes som mellomlager før informasjonen går til brenner. Dette bedrer brenneprosessen (hvis ingen annen info. ligger på denne partisjonen vil all info. bli lakt etter hverandre noe som medfører mindre jobb for å finne frem til neste del av fila som skal brennes) .

Lenke til kommentar

Hei

Buffer underrun betyr at CDen ikke blir "matet" med data fra PCen fort nok. Cd recording er en real time process som må skje konstant, ellers skjærer det seg.

Mine råd:

Skaff nyeste drivere.

Sjekk at du har nok RAM (dette kan være grunnen siden du har installert XP, som krever mere RAM).

Er CPUen din rask nok?

Du kan også prøve å recorde med en saktre overføringshastighet.

- Eirik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...