Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm etter oppdatering av Ubuntu!

Anbefalte innlegg

Har fått en AMD Athlon 1300 (tror jeg), med 512 MB RAM og en 80GB HDD av en kompis som holdt på å kaste den. Tenkte å sette den opp som server med linux (Ubuntu).

Har hatt windows på maskinen og den fungerte utmerket, nyligt innstalerte jeg Ubuntu og det gikk også uten problemer. Maskinen kjørte fint. Problemet oppstod når jeg skulle oppdatere Ubuntu-en (han ba meg selv om det). Oppdateringa holdt på en stund, den kom til "reading from database" ett eller annet og da låste maskinen seg. Har ventet en god stund før jeg bestemte meg å skru den av.

Når jeg startet den kom det ingen skjermbilde! Skjermen reagerte ikke i det hele tatt. Viftene og alt annet høres normalt ut, kan høre at hardisken starter (en bråkete en) og ellers virker alt som normalt.

Det ligger en nVidia 5900 kort i maskinen.

Har prøvd å resete BIOS, koble ut hardisken, sette inn Ubuntu Live CD-en, plugge ut og inn det som gikk an av kabler. Skjermen fungerer helt fint. Som sagt så har PC-en fungert utmerket før jeg begynte å oppdatere Ubuntu!

Hva har skjedd? Bør ikke den kunne starte uten HDD? Bare vise vanlig oppstartsbilde? Noen tips? Det ligger bare en RAM brikke i maskinen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...