Gå til innhold

Hvilket hovedkort er dette?

dahwan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Property Value

Manufacturer Fujitsu Siemens

Model A7V600-F2

Version REV 2.xx

Serial Number xxxxxxxxxxx

Chipset Vendor VIA Technologies Inc

Chipset Model VT8377 Apollo KT400/A/600 CPU to PCI Bridge

South Bridge VT8237 PCI to ISA Bridge

SMBus VIA Technologies Inc VT8237 PCI to ISA Bridge @E800h

CPU AMD Athlon XP

Cpu Socket Socket A [sOCKET A]

Processor Upgrade

Max CPU Speed 2250 MHz

System Slots 5 PCI, 1 AGP

Memory Summary

Location System board or motherboard

Maximum Capacity 3072 MBytes

Memory Slots 3

Error Correction None

Use System memory

Maximum Memory Module Size 1024 MBytes

Warning! Accuracy of DMI data cannot be guaranteed

Støtter dette hoverkortet GeForce 8800 GT ?

Lenke til kommentar

CPU-en din blir for svak til crysis, og du bør nesten ha mer minne enn det kortet tillater deg å bruke for å få ting til å flyte :p Lite vits i å oppgradere skjermkortet når allt annet henger milevis bak. I tilleg har du jo ett via-chipset som lett gir krøll ved kraftige skjermkort, og strømforsyningen holder sikkert ikke mål den heller, så nei - gi opp håpet om å kjøre crysis på gode innstillinger på det der, sats på å få det nogenlunde spillbart på minimum :p

Lenke til kommentar

Hmmm... Finnes det hoverkort som støtter både PCI-E og AGP? (Ikke samtidig, men som har begge slots)

CPU-en din blir for svak til crysis, og du bør nesten ha mer minne enn det kortet tillater deg å bruke for å få ting til å flyte :p Lite vits i å oppgradere skjermkortet når allt annet henger milevis bak. I tilleg har du jo ett via-chipset som lett gir krøll ved kraftige skjermkort, og strømforsyningen holder sikkert ikke mål den heller, så nei - gi opp håpet om å kjøre crysis på gode innstillinger på det der, sats på å få det nogenlunde spillbart på minimum :p

Skal oppgradere til 4GIG ram og ny prosessor. Hvilken prosessor burde jeg kjøpe for å få crysis til å "flyte" ?

Alt på "high" er mer enn bra nok. Oppløsningen er så lav som 1024x768 pga liten skjerm =P

EDIT: Å pokker, er ikke strømforskyningen sterk nok? Kommer ikke kortet til å funke??

Endret av dahwan
Lenke til kommentar

Du kan bare bruke 3GB ram på det hovedkortet. Husk at det bare blir treg ddr1 oge Dessuten er du begrenset til trege, gamle prossessorer.

Ja, det finns hovedkort med både pcie og agp. Unngå de som pesten, de er stort sett billigste sort og hakket ihop kun med tanke på pris. Ett vanlig hovedkort og en dualkjerne-cpu er å annbefale, dette gir deg og tillgang til mye billigere ram når du skal ha mer, 4GB for 800 elns.

Strømforsyningen er mnest sansynlig for liten, var ikke så vanlig med kraftige strømforsyninger i socketA-tiden.

Lenke til kommentar

Den største cpuen ditt chipset støtter er AMD XP 3000+ (uoffisielt støtter den også 3200+) Men det er socket A, denne har først blitt erstatta av 939/754 og så AM2 etter det.

Den svakaste AM2-cpuen er ein X2 4200+ (dual core) mens den største er X2 6400+ ( dualcore)

Crysis krever state-of-the-art maskin kraftige dualcore-cpuer og kraftig grafikkort, på ein gamal KT400-basert pc er eg nok redd at crysis ikkje går heilt glatt. Eg er ikkje sikker på om min dualcore E6600 4GB ram og 8800gts er heilt oppdatert til å kjøre dette spelet heilt glatt med skikkeleg eyecandy.

Lenke til kommentar
Crysis krever state-of-the-art maskin kraftige dualcore-cpuer og kraftig grafikkort

Em... Min egen 2 år gamle notebook PC kjører vista, 2 gig RAM, 1.8 centrino dual core prosessor, ATI mobility radeon X1600 512MB GPU og den drar crysis som bare det (Så lenge jeg holder meg til 1024/768 og medium på grafikk)

Hvorfor skulle da ikke denne PC-en klare det med et flunkende nytt skjermkort? :)

Lenke til kommentar
Crysis krever state-of-the-art maskin kraftige dualcore-cpuer og kraftig grafikkort

Em... Min egen 2 år gamle notebook PC kjører vista, 2 gig RAM, 1.8 centrino dual core prosessor, ATI mobility radeon X1600 512MB GPU og den drar crysis som bare det (Så lenge jeg holder meg til 1024/768 og medium på grafikk)

Hvorfor skulle da ikke denne PC-en klare det med et flunkende nytt skjermkort? :)

Fordi mesteparten i dataen ikke kvalifiserer til minimum specs til crysis. Kjøp deg ny data eller spill på den bærbare.

Lenke til kommentar

Intel Core 2 Quad Q6600 - 1795

Club3D GeForce 8800GT - 1709

Crucial BallistiX PC2-6400 2 GB (2 x 1GB) - 625

Asus P5K - 825

Corsair HX520W - 765

Seagate Barracuda 250GB - 525 (Komplett)

AeroCool ExtremEngine 3T - 603

NEC DVD-brenner - 299

Pris: Rundt 7146 kr

(Uten OS)

PC-en her vil klare å dra Crysis på mid/fult og det er enkelt å overklokke med HKet der og kabinettet har bra kjøling, har plass til 2x80 mm vifter bak eller 1x 120 mm, velg ein 120 mm vifte til å suge ut. Du kan også godt bytte ut geforce gten med ein ATI grafikk kort (ATI Radeon HD 3870 - 1900 kr) og kan kjøpe ein til ATI grafikk kort og kjøre på crossfire for meir ytelese. (om du skal overklokke så bytt ut CPU kjøleren og om du skal kjøre i crossfire så kjøp Corsair HX620W)

Endret av MPC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...