just-_-me Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 morn Har nettop instalert windows XP pro på nytt. Før, lå windows på en disk kalt; C:\ Denne disken begynte og bli litt sliten, (lagdre rare lyder osv, kutta ut i ny og ne) så den ville jeg ikke bruke lenger. Så da instalerte jeg windows på en annnen disk, kalt; d:\ Fikk instalert windows, og lagt til de brukerkontoene osv. jeg skulle ha, mail er lagt inn osv. så formaterte jeg C disken (gamle win disken), og gjorde en del annet, så til slutt måtte jeg reestarte maskinen. (har reestartet flere ganger, før jeg formaterte C disken...) Men når jeg starter opp igjen, får jeg beskjed om at; ""NTLDR is missing, Press Ctrl+Alt+Del to restart"" hva kan jeg jeg ha gjort galt?? formatert den gamle windows disken?? må jeg virkelig instalere win på nytt, igjen?? når jeg hadde gjort alt klart til bruk...?? DOH....! jeg klarer ALLTID og rote ting til... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Hadde du den gamle disken tilkoblet mens du installerte på den nye? Da får du problemer, den gamle disken er fremdeles System og du kan ikke formatere den. Sjekk hva wiberos kan forklare om å ordne opp i slikt. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=837569&hl= Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 17. november 2007 Forfatter Del Skrevet 17. november 2007 (endret) nå har jeg hvertfall lært meg hva jeg ikke skal gjøre neste gang. tok en ny instalasjon igjen, og da gikk det knirkefritt! (burde kanskje ha koblet fra den gamle, men skal prøve nå...) E D I T ! MEN, Hvis jeg IKKE har koblet fra den gamle windows disken under ny install, kan jeg ha driti meg ut igjen ?? Hva vil skje hvis jeg fjerner den disken nå? Noe sånt?; ""NTLDR is missing, Press Ctrl+Alt+Del to restart"" Endret 17. november 2007 av just-_-me Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå