Gå til innhold

Hvor godt er kosholdet mitt?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har trent i litt over ett halv år nå. Jeg trener ca 5-6 ganger om dagen på gym. Nå de siste måndene har jeg blitt mer og mer opptatt av å bygge mer masse. Men det er vel de siste ukene det virkelig har blitt interssant.

 

Så, jeg har begynte å spise mer og mer, men så lurer jeg på hvor "riktig" kostholdet mitt er.

 

Når jeg står, som er ca rundt 07-0730 så eter jeg to brødskiver(grov uten smør) pluss et stort glass melk eller juice.

Til lunch(1200) eter jeg 4 brødskiver. Kl 15-17 eter jeg 4 brødskiver da også, dette er vanligvis før trening.

Til middag så er det vanligvis kjøtt eller fisk. Før jeg legger meg pleier jeg også å ete 4 brødskiver.

 

Jeg drikker veldig sjeldent brus, og eter sjeldent godteri.

Jeg bruker bare grovbrød, ikke smør. Spiser aldri nugati, hapå, peanut smør osv. Går som regel i leverpostei, makrel i tomat, skinke, ost og salami.

 

Hvordan funker kostholdet, og hvilke pålegg anbefalere dere og hvilke anbefaler dere ikke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er jeg ingen ekspert, men jeg kan med sikkerhet si at du spiser alt for lite om du trener i studio 5-6 ganger om dagen. Men jeg regner med at det er en liten feil? Men uansett er ikke kostholdet ditt bra nok for ditt treningsformål, bygging. Altfor lite mat og for ensformig. Du trenger mer proteinmat og ikke bare brødskiver. Ting du kan spise er f.eks egg, tunfisk, cottage cheese, havregryn, magert kjøtt av de fleste slag, fisk, peanøtter. Som pålegg kan du f.eks ete pultost, cottage cheese, egge, banan, makrell i tomat. Mer detaljerte beskrivelser kan andre mer kompetente folk fortelle om ;)

Lenke til kommentar
Her er jeg ingen ekspert, men jeg kan med sikkerhet si at du spiser alt for lite om du trener i studio 5-6 ganger om dagen. Men jeg regner med at det er en liten feil? Men uansett er ikke kostholdet ditt bra nok for ditt treningsformål, bygging. Altfor lite mat og for ensformig. Du trenger mer proteinmat og ikke bare brødskiver. Ting du kan spise er f.eks egg, tunfisk, cottage cheese, havregryn, magert kjøtt av de fleste slag, fisk, peanøtter. Som pålegg kan du f.eks ete pultost, cottage cheese, egge, banan, makrell i tomat. Mer detaljerte beskrivelser kan andre mer kompetente folk fortelle om ;)

 

Takker:) Brukte mye protein tilskudd før, har hatt en pause nå og nettopp Kjøpt meg Whey Tech...

 

Edit:

Har foresten begynt med havregryn ja, med kefir...

Endret av mnemic
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
Her er jeg ingen ekspert, men jeg kan med sikkerhet si at du spiser alt for lite om du trener i studio 5-6 ganger om dagen. Men jeg regner med at det er en liten feil? Men uansett er ikke kostholdet ditt bra nok for ditt treningsformål, bygging. Altfor lite mat og for ensformig. Du trenger mer proteinmat og ikke bare brødskiver. Ting du kan spise er f.eks egg, tunfisk, cottage cheese, havregryn, magert kjøtt av de fleste slag, fisk, peanøtter. Som pålegg kan du f.eks ete pultost, cottage cheese, egge, banan, makrell i tomat. Mer detaljerte beskrivelser kan andre mer kompetente folk fortelle om ;)

 

Takker:) Brukte mye protein tilskudd før, har hatt en pause nå og nettopp Kjøpt meg Whey Tech...

 

Edit:

Har foresten begynt med havregryn ja, med kefir...

 

 

Ser ikke ut som om du spiser for lite i mine øyne. 14 skiver er ganske mye dersom du også har en "vanlig" middag. Ser ut til at du får veldig mye karbohydrater i deg. Jeg er på ingen måte anti- karb, men synes du spiser litt vel mye av det. Spis mer frukt og grønt samt lett yoghurt og rent kjøtt og fisk:)

Lenke til kommentar
Går ikke ann å kommentere ett kosthold uten at vi vet hvor mye du veier, hvor gammel du er, høyde og aktivitetsnivå

 

og hvis du trener 5-6 ganger om dagen så har vel ikke du så mye annet å gjøre enn å fly frem og tilbake til gym`en i spisepausene dine

 

Takker for de svarene jeg har fått, men jeg trenger vel ikke så mye hjelp lenger:P posten er jo ni måneder gammal!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Du spiser aldri peanøttsmør? O_o Hvorfor ikke? Peanøtt smør er jo en genial kilde til masse bra fettsyrer, proteiner og carbs. Jeg lever på en diett som består av minst 2500 ckal om dagen bestående av kun peanøttsmør. Serriøst, les litt rundt :)

Har aldri vært noe fan av peanøttsmør, men eter en del nøtter sånn generelt da:)

Lenke til kommentar
Ingen ekspert her selv, men du burde ha variasjon i kostholdet, fet fisk er bra og siden du trener så trenger du mye proteiner (står at du tar kosttilskudd)... Husk å drikke mye vann, og spise minst like mye som du forbrenner (har jeg hørt). Ikke glem frukt og grønt!

 

Hehe, som sagt så er det innlegget 9 måneder gammalt, og har en sikklig kostoldsplan nå føler jeg, men takk for svar;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...