Gå til innhold

Jobb som taxisjåfør?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjentmannsprøve burde egentlig vært fjernet i dag da vi har navigasjonsprogram for den slags.

Ja, gud forby at en person som lever av å kjøre folk fra A til B, faktisk vet hvor B er, uten å måtte få det fortalt med teskje. Det er også et lite trygghetsstempel, siden det å være lommekjent i en by er noe man blir etter en del år bak rattet, og man slipper å bli kjørt av ungdommer som har hatt lappen i et halvt år.

Lenke til kommentar

Navigasjon viser ofte feil. Har akkurat kjøpt en TomTom som funker helt greit dersom jeg leter etter en adresse. Som ny person i byen har GPS-en gjort gode forsøk på å lure meg inn i stengte tunneler, innkjøring forbudt, motsatt vei av enveiskjøringer, viser ikke skilting, kjøring over gangsti osv. Med andre ord, å stole på teknisk navigasjon er ikke lurt.

Lenke til kommentar

Hei.

Har selv kjørt taxi i min ungdom (er ikke blitt gammel enda).

Krav:

21 år.

Kjøreseddel - for å kunne utføre persontransport mot vederlag. Politiet utsteder denne på grunnlag av vandel og legeerklæring

Kjentmannsprøve der det er påkrevd. (skal være stemplet inn som ekstra på kjøreseddelen)

Kl B

I tillegg vil mange sentraler kreve at en har gjennomgått interne kurs innen datasystemer, takster, hvordan er oppfører seg i diverse situasjoner osv.

Kan samtidig opplyse at kjøreseddel er gyldig i inntil 10 år, og er at den også er påkrevd ved rutebasert busstrafikk.

Håper dette ga deg alle svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...