Gå til innhold

Klarer du Crysis på Very High? v2.0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
GTX er nok en 20-25% bedre i crysis ja. Så det kommer bare ann på lommeboken.

Har du råd har du lov.

 

ok, hvordan kjører du på very high da? fps i gjennomsnitt?

Tja, med en 1920x1200 i oppløsning så snakker vi heftig dårlig ytelse med alt på very high. En ca 12-13 FPS.

Tar jeg oppløsningen ned i en 1280x768, så blir det nok fortsatt ikke helt spillbart, og jeg blir nok nødt til å skru ned noe på high. Skrur jeg f. eks Shadows på high, og postprocessing på high, så fungerer det greit.

Ps: Ytelsen blir kraftig forbedret med å sette ned shaders til high, og det går fint med alt på very high så lenge denne er satt til high. Dog har den også en del å si på grafikken. :p

 

Med en 848x480 i oppløsning så går fullstendig utmerket med alt på very high, og jeg kan til og med ha en 2x/4xAA. :p

 

Så jeg tipper en 1024xXXX i oppløsning (0xAA) ville gått fint med GTX og Very high.

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Er ikkjedte ein ide å prøve på xp med "very high"? Du får faktsik betre grafikk og ytelse. EG kjører på "Very high" og 16q med ganske bra ytelse :) GPu er eit XFX 8800 ultra 650M

Prøvde modden i Vista og ytelsen økte en god del ja. Kunne da kjøre med very high på alt, MEN grafikken var et godt stykke unna DX10 grafikk, og jeg gikk tilbake til DX10 og ordentlig very high. (Med visse ting på high)

Synes jeg fikk mer ytelse VS grafikk av det.

Endret av andrull
Lenke til kommentar
GTX er nok en 20-25% bedre i crysis ja. Så det kommer bare ann på lommeboken.

Har du råd har du lov.

 

ok, hvordan kjører du på very high da? fps i gjennomsnitt?

Tja, med en 1920x1200 i oppløsning så snakker vi heftig dårlig ytelse med alt på very high. En ca 12-13 FPS.

Tar jeg oppløsningen ned i en 1280x768, så blir det nok fortsatt ikke helt spillbart, og jeg blir nok nødt til å skru ned noe på high. Skrur jeg f. eks Shadows på high, og postprocessing på high, så fungerer det greit.

Ps: Ytelsen blir kraftig forbedret med å sette ned shaders til very high, og det går fint med alt på very high så lenge denne er satt til high. Dog har den også en del å si på grafikken. :p

 

Med en 848x480 i oppløsning så går fullstendig utmerket med alt på very high, og jeg kan til og med ha en 2x/4xAA. :p

 

Så jeg tipper en 1024xXXX i oppløsning (0xAA) ville gått fint med GTX og Very high.

 

ok, men som du sier vil jeg nok helst ha shader på fullt siden det teller veldig :)

Lenke til kommentar

Jeg gjorde en slags "cheap very high" instilling i går, med at jeg laget ei system.cfg fil og skrev inn noe i den. Da kjørte jeg på very high (så hvertfall nesten helt likt ut som very high) med gjennomsnitts fps på 25-27 @168x1050! Begynner å hjelpe kraftig. Jeg kjører Vista 64 (kjører spillet i 32bit da) , e6600, 8800GTX og 2GB ram (skal oppgradere til 4, da jeg merker hardisken jobber intenst nesten hele tiden)

Lenke til kommentar
Jeg gjorde en slags "cheap very high" instilling i går, med at jeg laget ei system.cfg fil og skrev inn noe i den. Da kjørte jeg på very high (så hvertfall nesten helt likt ut som very high) med gjennomsnitts fps på 25-27 @168x1050! Begynner å hjelpe kraftig. Jeg kjører Vista 64 (kjører spillet i 32bit da) , e6600, 8800GTX og 2GB ram (skal oppgradere til 4, da jeg merker hardisken jobber intenst nesten hele tiden)

 

Har du mulighet for å laste opp cfg filene :)? Eventuelt poste innholdet i CODE.

Lenke til kommentar
Jeg gjorde en slags "cheap very high" instilling i går, med at jeg laget ei system.cfg fil og skrev inn noe i den. Da kjørte jeg på very high (så hvertfall nesten helt likt ut som very high) med gjennomsnitts fps på 25-27 @168x1050! Begynner å hjelpe kraftig. Jeg kjører Vista 64 (kjører spillet i 32bit da) , e6600, 8800GTX og 2GB ram (skal oppgradere til 4, da jeg merker hardisken jobber intenst nesten hele tiden)

Var det da i DX9 eller i DX10 modus?

Lenke til kommentar

Nei, kjører 64bits drivere. Og det er helst i multiplayer man merker stor forskjell mellom 32 og 64 (da 32 er bedre) I Singleplayer er det nesten det samme.

 

Det jeg gjorde var at jeg åpnet notepad og lagret filen som "System.cfg" i rotmappen til Crysis.

 

I filen skrev jeg:

r_UsePOM=1

r_sunshafts=1

e_water_ocean_fft=1

q_Renderer=3

r_colorgrading=1

q_Renderer=3

r_UseEdgeAA=0

 

 

Edit: Det er viktig at du ha alle instillingene på High fra før av ingame.

Endret av Megnus
Lenke til kommentar
Nei, kjører 64bits drivere. Og det er helst i multiplayer man merker stor forskjell mellom 32 og 64 (da 32 er bedre) I Singleplayer er det nesten det samme.

 

Det jeg gjorde var at jeg åpnet notepad og lagret filen som "System.cfg" i rotmappen til Crysis.

 

I filen skrev jeg:

r_UsePOM=1

r_sunshafts=1

e_water_ocean_fft=1

q_Renderer=3

r_colorgrading=1

q_Renderer=3

r_UseEdgeAA=0

 

 

Edit: Det er viktig at du ha alle instillingene på High fra før av ingame.

 

Så ingen DX10@XP tweaks?

Lenke til kommentar
Nei, kjører 64bits drivere. Og det er helst i multiplayer man merker stor forskjell mellom 32 og 64 (da 32 er bedre) I Singleplayer er det nesten det samme.

 

Det jeg gjorde var at jeg åpnet notepad og lagret filen som "System.cfg" i rotmappen til Crysis.

 

I filen skrev jeg:

r_UsePOM=1

r_sunshafts=1

e_water_ocean_fft=1

q_Renderer=3

r_colorgrading=1

q_Renderer=3

r_UseEdgeAA=0

 

 

Edit: Det er viktig at du ha alle instillingene på High fra før av ingame.

 

Så ingen DX10@XP tweaks?

 

Det er akkurat det det er... Bare at han dropper de mer krevende effektene...

Lenke til kommentar
Nei, kjører 64bits drivere. Og det er helst i multiplayer man merker stor forskjell mellom 32 og 64 (da 32 er bedre) I Singleplayer er det nesten det samme.

 

Det jeg gjorde var at jeg åpnet notepad og lagret filen som "System.cfg" i rotmappen til Crysis.

 

I filen skrev jeg:

r_UsePOM=1

r_sunshafts=1

e_water_ocean_fft=1

q_Renderer=3

r_colorgrading=1

q_Renderer=3

r_UseEdgeAA=0

 

 

Edit: Det er viktig at du ha alle instillingene på High fra før av ingame.

 

Så ingen DX10@XP tweaks?

 

Det er akkurat det det er... Bare at han dropper de mer krevende effektene...

XP har fortsatt ingen støtte for DX10 overhode, og kan derfor ikke kjøre DX10 effekter eller kjøre i DX10 koding.

Det er kun noen få effekter i crysis som basserer seg på DX10, da Crysis i bunn og grunn er et DX9 spill, så er det ikke kodet i DX10. Med andre ord så er det heller få DX10 effekter som er lagt til i senere tid.

 

MEN, i crysis så er det en del tyngre DX9 effekter som kun er forbeholdt de med DX10 skjermkort og Vista. Det er disse effektene som "unlockes", slik at også de som har XP kan bruke dem. Du får med andre ord ingen DX10 effekter, da det fortsatt er umulig å kjøre disse under XP, MEN du får de effektene som er DX9 og som bare var forbeholdt de med Vista.

 

"Very high" i crysis inkluderer disse "forbeholdte grafikkinstillingene" OG DX10 effekter, og ettersom du bare kan låse opp de forbehodlte grafikkinstillingene, og ikke DX10, så får man bare halveis Very High. (ergo også bedre ytelse under XP)

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Nei, kjører 64bits drivere. Og det er helst i multiplayer man merker stor forskjell mellom 32 og 64 (da 32 er bedre) I Singleplayer er det nesten det samme.

 

Det jeg gjorde var at jeg åpnet notepad og lagret filen som "System.cfg" i rotmappen til Crysis.

 

I filen skrev jeg:

r_UsePOM=1

r_sunshafts=1

e_water_ocean_fft=1

q_Renderer=3

r_colorgrading=1

q_Renderer=3

r_UseEdgeAA=0

 

 

Edit: Det er viktig at du ha alle instillingene på High fra før av ingame.

 

Så ingen DX10@XP tweaks?

 

Det er akkurat det det er... Bare at han dropper de mer krevende effektene...

XP har fortsatt ingen støtte for DX10 overhode, og kan derfor ikke kjøre DX10 effekter eller kjøre i DX10 koding.

Det er kun noen få effekter i crysis som basserer seg på DX10, da Crysis i bunn og grunn er et DX9 spill, så er det ikke kodet i DX10. Med andre ord så er det heller få DX10 effekter som er lagt til i senere tid.

 

MEN, i crysis så er det en del tyngre DX9 effekter som kun er forbeholdt de med DX10 skjermkort og Vista. Det er disse effektene som "unlockes", slik at også de som har XP kan bruke dem. Du får med andre ord ingen DX10 effekter, da det fortsatt er umulig å kjøre disse under XP, MEN du får de effektene som er DX9 og som bare var forbeholdt de med Vista.

 

"Very high" i crysis inkluderer disse "forbeholdte grafikkinstillingene" OG DX10 effekter, og ettersom du bare kan låse opp de forbehodlte grafikkinstillingene, og ikke DX10, så får man bare halveis Very High. (ergo også bedre ytelse under XP)

 

interessant å vite

Da blir vel de ultra high settingsene som jeg hørte skulle slippes om en god del måneder til å basere seg på dx 10, altså kodet i dx 10, eller hva tror du? :)

Lenke til kommentar

Det tror jeg i hvertfall :) Snart slippes Vista SP 1 også, og folk som driver og tester betaen rapporterer i 10fps økning i Crysis på very high med siste betadriver fra nvidia!

 

Gode tider i vente :D

 

 

Edit: Det som Service Packen gjør er vel DirectX 10 forbedringer

 

+ at Crytek kommer jo snart med patch i tillegg! Og er vel ikke så lenge til -ikke beta- drivere kommer snart og :)

 

Ser lyst ut.

Endret av Megnus
Lenke til kommentar
Det tror jeg i hvertfall :) Snart slippes Vista SP 1 også, og folk som driver og tester betaen rapporterer i 10fps økning i Crysis på very high med siste betadriver fra nvidia!

 

Gode tider i vente :D

 

 

Edit: Det som Service Packen gjør er vel DirectX 10 forbedringer

 

+ at Crytek kommer jo snart med patch i tillegg! Og er vel ikke så lenge til -ikke beta- drivere kommer snart og :)

 

Ser lyst ut.

 

ja helt enig, blir bra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...