Gå til innhold

Klarer du Crysis på Very High? v2.0


Anbefalte innlegg

Du er klar over at den der er en fake? :p Se på "klipp og lim" looken på tallene ;)

 

Javel? testet den selv her istad, funket veldig bra

 

Har du brukt fraps før eller? Det er veldig ofte det kommer sort bakgrunn på tallene

Det er definitivt ikke fake. Langt ifra noen "magi", da grafikken gikk en del ned, og ytelsen en del opp.

 

Litt usikker på om jeg skal beholde denne modden eller ei. (å gå tilbake betyr reinstallasjon av spillet, og tror ikke jeg gidder det med det første)

 

En del effekter ser jeg er aktivert som du ikke har på high, men til gjengjeld så ser spesielt trær, men også litt på visse objekter og gress ganske dårlig ut i forhold. Ikke missforstå, det ser flott ut, men langt ifra noe Very high.

Kall det gjerne "high" grafikk med noen Very high effekter. :)

(midt mellom very high og high i grafikk og ytelse)

 

Grunnen til at grafikken ser lik ut på bildene er jo fordi oppløsningen er altfor lav til å se detaljer.

 

Edit: På DX10 versjonen (ekte Very high) gir mer "smooth" overfalte, slik at kantene på trær og gress blir utgjevnet. I de fleste spill så ville dette som regel bare ført til at objekter ser mer uskarpe ut, men i Crysis som har så mange objekter og detaljer, så blir det et "aliasing-helvette", der du istedenfor skarpe objekter, får en huag av kanter.

 

Virker som om DX10 versjon "high" også har samme smoothingseffekt, så uten å sjekket videre opp, så har altså DX10 High grafikknivået bedre grafikk enn DX9 High. ;)

Ser vi på hvor mye ytelse man taper på "smooth shadows", og annen form for "smoothing" i spill, så tipper jeg egentlig at denne funksjonen krever sitt. ;)

 

såvidt jeg forsto på han som laga tweaken, så er det ment for folk som ikke kjører spille på high, å ikke veryhigh. Jeg droppet denne selv da jeg også mener den gir dorligere grafikk en hva jeg hadde.

 

Men på eldre PC-er så er det nesten magi.

 

Maskin:

 

p4c 2.8ghz

1.5gb

x800gto

XP

 

 

før:

 

Medium

low på shaders,shadows og postprosessing

800x600

 

ca 15-25 fps

 

 

Etter:

 

Medium

low på shaders,shadows og postprosessing

1280x1024

 

ca 20-40 fps

 

 

Altså, jeg har kun økt oppløsning (Noe som gir litt reinere grafikk) og fått mere fps. Det er ikke dorlige resultater det vel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
såvidt jeg forsto på han som laga tweaken, så er det ment for folk som ikke kjører spille på high, å ikke veryhigh. Jeg droppet denne selv da jeg også mener den gir dorligere grafikk en hva jeg hadde.

Ja. Er nok et meget godt alternativ til de uten DX10 mulighet. :)

(er dog en del som kjører DX9 istedenfor DX10, selv om de har mulighet fordi det "visstnok" ikke skal være noen forskjell, så tenkte jeg bare skulle nevne det) :)

Lenke til kommentar
Jeg har ikke overklokka noe som helst :O

Men 1680 x 1050 er "litt" større enn 1440 x 900 da :wee:

 

Kjører på en 22" lcd. og ser ærlig talt liten forskjell på 1680x1050 kontra 1440x900 under spilling.

Syntes det er viktigere å kunne kjøre alt på very high, for å få med seg alle de fete effektene.

Blir ikke det samme på high. :ermm:

Lenke til kommentar
Noen som vet om noen gode tweaks? Da vil jeg helst ikke laste ned en fil som en annen har laget, men lage noen egne config filer.

 

Vel vet vel ikke akkurat om det men, fant nettopp denne der man visstnok kan spille på innstillinger som ser helt lik ut som Very High, men alikevel få opptil 10FPS mer. Har ikke prøvd den, men skal prøve å teste den snart..

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Takker :) Skal få skjekket det ut når jeg klarer å åpne InCrysis siden. Har slitt med det i flere uker nå. Siden vil ikke laste opp. Og det er bare den siden jeg sliter med. Dritt side.

 

Noen ganger går det å åpne siden, men ikke i dag, nei.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Noen som vet om noen gode tweaks? Da vil jeg helst ikke laste ned en fil som en annen har laget, men lage noen egne config filer.

 

Vel vet vel ikke akkurat om det men, fant nettopp denne der man visstnok kan spille på innstillinger som ser helt lik ut som Very High, men alikevel få opptil 10FPS mer. Har ikke prøvd den, men skal prøve å teste den snart..

 

hehe, det er den vi nettopp har pratet om :p

Lenke til kommentar
Noen som vet om noen gode tweaks? Da vil jeg helst ikke laste ned en fil som en annen har laget, men lage noen egne config filer.

 

Vel vet vel ikke akkurat om det men, fant nettopp denne der man visstnok kan spille på innstillinger som ser helt lik ut som Very High, men alikevel få opptil 10FPS mer. Har ikke prøvd den, men skal prøve å teste den snart..

 

hehe, det er den vi nettopp har pratet om :p

 

Åja, da så :p

Lenke til kommentar
har du prøvd tweaken? isåfall, funket den?

 

Jeg har prøv den, å den funker veldig bra. Gå tilbake noen sider, så ser du litt resultater.

 

Trenger du hjelp til valg av tweak type, så skal jeg hjelpe deg med det når den tid kommer

Lenke til kommentar
har du prøvd tweaken? isåfall, funket den?

 

Hvis du spør meg, har jeg ikke hatt tid til å prøve den enda nei. For se om det blir tid i morra..

 

ok

 

har du prøvd tweaken? isåfall, funket den?

 

Jeg har prøv den, å den funker veldig bra. Gå tilbake noen sider, så ser du litt resultater.

 

Trenger du hjelp til valg av tweak type, så skal jeg hjelpe deg med det når den tid kommer

 

good ;)

Lenke til kommentar

Jeg gikk nettopp til innkjøp av et Gainward 8800GTX skjermkort etter å ha prøvd spillet med mitt gamle ati radeon x1950xt. Med sistnevnte skjermkort kunne jeg spille spillet på medium settings uten lag. Vel å merke i xp.

 

Etter at jeg hadde lagt inn bestillingen på det nye skjermkortet kom jeg over en artikkel som sa at i vista hadde man dx10, men dette hadde man ikke i xp. Jeg innstalerte vista asap, og satt spent å venta på det nye skjermkortet! Når det endelig kom, og når jeg skulle prøve å spille med det ble jeg skikkelig skuffa! Jeg kunne fremdeles ikke kjøre spillet på høyere innstilling enn medium.... Jeg begynte å bli ganske desperat kjente jeg og posta en tråd inne på forumet... Det viste seg at jeg hadde en altfor dårlig cpu(amd opteron170)+ at jeg hadde bare 3200 ram(2GB).

 

Nå har jeg bestillt ny ram 2GB, Q6600 og et nytt hovedkort! Sitter å lurer på om jeg skal kjøpe en raptordisk også..

 

Konklusjonen!!: Ikke prøv crysis med for dårlig pc. Du blir bare blakk av det!! :)

Lenke til kommentar

:p Crysis ser jo flott ut på medium også da. :D

Men er vel lett å bli revet med når man ser grafikken i high og very high.

 

Fikk faktisk litt lyst til å se hvordan spillet går på gammePCen min. (AMD 4200+ + 2GB PC3200 ram + 8800GTX, mot nye PC-en med Q6600 og 2GB DDR3 PC 11000 og 8800GTX. :)

Endret av andrull
Lenke til kommentar
:p Crysis ser jo flott ut på medium også da. :D

Men er vel lett å bli revet med når man ser grafikken i high og very high.

 

Fikk faktisk litt lyst til å se hvordan spillet går på gammePCen min. (AMD 4200+ + 2GB PC3200 ram + 8800GTX, mot nye PC-en med Q6600 og 2GB DDR3 PC 11000 og 8800GTX. :)

 

gammel?:p

så nå mer ut som en ny, bortsett fra prosessoren :)

Endret av engjac
Lenke til kommentar
:p Crysis ser jo flott ut på medium også da. :D

Men er vel lett å bli revet med når man ser grafikken i high og very high.

 

Fikk faktisk litt lyst til å se hvordan spillet går på gammePCen min. (AMD 4200+ + 2GB PC3200 ram + 8800GTX, mot nye PC-en med Q6600 og 2GB DDR3 PC 11000 og 8800GTX. :)

 

Ja Crysis ser bra ut enda på Medium, sitter med E6300+2gig+1950XT å det funker. Men man merker at PC-en sliter under mye action. Så blir vel kanskje å tweake som svarte til helga :p

Lenke til kommentar
Ja, du kan si det henger seg opp litt en gang i blant.

 

Når jeg ser på prosessorene, bruker den ene nesten 100% mens den andre bruker rundt 50%

 

Gudd med patch, håper den fikser litt.

 

Stemmer det. Crysis bruker ikke multi core helt enda. Mine cores jobber heller ikke på fullt når jeg spiller.

 

Men prøv den commandoen jeg ga deg, å se om det hjelper. (Lag en system.cfg fil i crysis rotmappen)

 

Hvor? Rotmappen? D:\Spel\Crysis\ ? Hvor? Bin 32, Game, LogBackups, Pb, Support eller Tools?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...