Gå til innhold

Klarer du Crysis på Very High? v2.0


Anbefalte innlegg

Noe kveldmorro :p :

 

Har tatt noon very high VS "very low" bilder:

(for de som ikke har så god PC og ikke vet hva de går glipp av, eller de med god PC som ikke vet hva de er spart fra å se)

 

Low - 0xAA/OxAF, 848x480, alt på low

High - 2xAA/4xAF, 1920x1080, alt på very high (DX10)

 

For at det skal bli sammenlignbart så måtte oppløsningen oppskalleres etter at screenshottet er tatt, slik det faktisk vil se ut i praksis. (ellers ville bildet bare blitt mye mindre)

 

lowub3.th.jpg veryhighxo3.th.jpg

 

low2mv9.th.jpg utennavn2ck2.th.jpg

 

low3id2.th.jpg veryhigh3mp6.th.jpg

 

low4yj1.th.jpg veryhigh4yw3.th.jpg

 

low5nc7.th.jpg veryhigh5cl9.th.jpg

 

Trenger vel ikke nevne hvem som er low, og hvem som er Very high? :p

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flott (men tidkrevende) innlegg "andrull" :thumbup: Her er "hard facts" som virkelig viser hvor stor forskell det er.

 

Hei "chokke". Har nesten samme specs som deg på hardware, men kjører alt på Very High ved 1440x900. fungerer fett. Null lagg.

Mulig det er mitt 8800GTX som gjør forskjellen, men regner med at siden du har OC din CPU, så har du også OC ditt grafikkort. og da burde ikke forskjellen være stor. Verdt et førsøk.

Lenke til kommentar

Har XFX 8800GT XT 640/1900 512mb og jeg syns kortet kjører spillet ganske bra, men har dog 4GB med ram og vista, Ram er vel viktigste oppgraderingen så sant du har en rask core 2 duo eller bedre cpu. For jeg tror at spillet har memory leaks, da spesiellt når man skrur teksturer og shaders på very high, håper på at patchen fikser dette snart. Skal prøve SLi på disse kortene og gir dere tilbakemeldig ASAP. :)

Lenke til kommentar
Edit: En annen ting jeg lurer på er hvor mye RAM man egentlig trenger. Cevat Yerli sa til meg på The Experience at 2GB holdt i massevis, men når jeg spiller så ser jeg at det er 0MB ledig fysisk minne i oppgavebehandlingen til Vista. Hardisken min jobber hele tiden når jeg spiller og det stopper opp ganske smått ofte. Så jeg vurderer sterkt å oppgradere til 4GB.

 

var det ikke broren til cevat og en annen som var der?

Jeg leste om det og så en video fra the experience, og da så jeg bare dem såvidt jeg kan huske :)

Lenke til kommentar
Flott (men tidkrevende) innlegg "andrull" :thumbup: Her er "hard facts" som virkelig viser hvor stor forskell det er.

 

Hei "chokke". Har nesten samme specs som deg på hardware, men kjører alt på Very High ved 1440x900. fungerer fett. Null lagg.

Mulig det er mitt 8800GTX som gjør forskjellen, men regner med at siden du har OC din CPU, så har du også OC ditt grafikkort. og da burde ikke forskjellen være stor. Verdt et førsøk.

Jeg har ikke overklokka noe som helst :O

Men 1680 x 1050 er "litt" større enn 1440 x 900 da :wee:

Lenke til kommentar
Du er klar over at den der er en fake? :p Se på "klipp og lim" looken på tallene ;)

 

Javel? testet den selv her istad, funket veldig bra

 

Har du brukt fraps før eller? Det er veldig ofte det kommer sort bakgrunn på tallene

Endret av Arveen
Lenke til kommentar
åhh.. ok. . beklager min litt for kjappe besluttsomhet :p

 

Men er det direct x 10? leste litt i tråden og forstod det som at det bare var den dx9 very high tingen?

 

Det er ikke dx10 nei. Det er grunnen til at jeg ikke bruker dem på min rig. Men på min brors elgammle rig (p4c, 1,5gb og x800gto) så gjorde dette underverker :)

Lenke til kommentar
Du er klar over at den der er en fake? :p Se på "klipp og lim" looken på tallene ;)

 

Javel? testet den selv her istad, funket veldig bra

 

Har du brukt fraps før eller? Det er veldig ofte det kommer sort bakgrunn på tallene

Det er definitivt ikke fake. Langt ifra noen "magi", da grafikken gikk en del ned, og ytelsen en del opp.

 

Litt usikker på om jeg skal beholde denne modden eller ei. (å gå tilbake betyr reinstallasjon av spillet, og tror ikke jeg gidder det med det første)

 

En del effekter ser jeg er aktivert som du ikke har på high, men til gjengjeld så ser spesielt trær, men også litt på visse objekter og gress ganske dårlig ut i forhold. Ikke missforstå, det ser flott ut, men langt ifra noe Very high.

Kall det gjerne "high" grafikk med noen Very high effekter. :)

(midt mellom very high og high i grafikk og ytelse)

 

Grunnen til at grafikken ser lik ut på bildene er jo fordi oppløsningen er altfor lav til å se detaljer.

 

Edit: På DX10 versjonen (ekte Very high) gir mer "smooth" overfalte, slik at kantene på trær og gress blir utgjevnet. I de fleste spill så ville dette som regel bare ført til at objekter ser mer uskarpe ut, men i Crysis som har så mange objekter og detaljer, så blir det et "aliasing-helvette", der du istedenfor skarpe objekter, får en huag av kanter.

 

Virker som om DX10 versjon "high" også har samme smoothingseffekt, så uten å sjekket videre opp, så har altså DX10 High grafikknivået bedre grafikk enn DX9 High. ;)

Ser vi på hvor mye ytelse man taper på "smooth shadows", og annen form for "smoothing" i spill, så tipper jeg egentlig at denne funksjonen krever sitt. ;)

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg har:

Prosessor: AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 5000+ 2.60 GHz

Grafikk kort: NVIDIA GeForce 8500 GT

RAM: 2070 MB

 

Jeg kan kjøre Crysis (Demo) på Low uten noe lag, eller så kan jeg ta Medium og laggen varierer etter område (er det et sted med masse bevegelser lagger det, er det et annet sted med lite bevegelser lagger det ikke så mye.)

 

Så, jeg lurte på hvis jeg skaffer meg et 8800 kort, (jeg vet ikke vilket 8800 kort jeg burde kjøpe) men hvis jeg kjøper det, klarer jeg Crysis på High uten noe problem?

Lenke til kommentar
Hei

 

Jeg har:

Prosessor: AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 5000+ 2.60 GHz

Grafikk kort: NVIDIA GeForce 8500 GT

RAM: 2070 MB

 

Jeg kan kjøre Crysis (Demo) på Low uten noe lag, eller så kan jeg ta Medium og laggen varierer etter område (er det et sted med masse bevegelser lagger det, er det et annet sted med lite bevegelser lagger det ikke så mye.)

 

Så, jeg lurte på hvis jeg skaffer meg et 8800 kort, (jeg vet ikke vilket 8800 kort jeg burde kjøpe) men hvis jeg kjøper det, klarer jeg Crysis på High uten noe problem?

 

tror d skal gå bra, prosessoren din er god, 2 gig ram er bra og + et 8800 kort skal nok dette gå ganske bra vil jeg tro. men hvordan oppløsning har du tenkt å kjøre på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...